Sunday, September 8, 2013

ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚတြင္ အဆင့္ျမင့္ ဆိပ္ကမ္းေျခာက္ခု တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္ ကုမၸဏီ မရွိေသး

T-8-9
မႏၲေလးၿမိဳ႕ ဧရာ၀တီ ဆိပ္ကမ္းတစ္ေနရာအား ေတြ႕ရစဥ္
ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚတြင္ အဆင့္ျမင့္ဆိပ္ကမ္း ေျခာက္ခုအား ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း ယခုခ်ိန္ထိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္ ကုမၸဏီ မရွိေသးေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ေပၚတြင္ အဆင့္ျမင့္ ဆိပ္ကမ္းေလးခုႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚတြင္ အဆင့္ျမင့္ဆိပ္ကမ္း ႏွစ္ခုအား ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားရန္ စီစဥ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ အဆိုပါ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းမ်ားအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ တည္ေဆာက္မည့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ကုမၸဏီ တစ္ခုမွ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ေရအရင္းအျမစ္နွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန အေနျဖင့္ ျပည္ပေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

"ခုခ်ိန္ထိေတာ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ ကုမၸဏီ တစ္ခုကမွ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ဖို႔ စိတ္၀င္စားမႈ မရွိေသးဘူး။ ျပည္ပေခ်းေငြ ရရင္ေတာ့ ဌာနအေနနဲ႔ တည္ေဆာက္သြားဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္" ဟု ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေသာင္းလြင္က ေျပာသည္။
    
ဧရာ၀တီျမစ္ေပၚရွိ အဆင့္ျမင့္ဆိပ္ကမ္း ေလးခုမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ထြက္ကုန္မ်ားအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အထိ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေရလမ္းေၾကာင္းကို အသံုးျပဳ၍ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ စင္းခန္းဆိပ္ကမ္း၊ မႏၲေလး-မံုရြာ-တမူး လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ မႏၲေလး-လား႐ိႈး-ေရႊလီလမ္းေၾကာင္းမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးလာပါက ကုန္စည္ကုန္ေသတၱာမ်ား လက္ခံကိုင္တြယ္ရန္ မႏၲေလးဆိပ္ကမ္း၊ ဧရာ၀တီျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္းႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ အေနာက္ ဘက္ကမ္း ေဒသမ်ားမွ ကုန္စည္မ်ား ပို႔ေဆာင္ရန္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းမွ ကုန္စည္မ်ားအား လက္ခံကိုင္ တြယ္ႏိုင္ရန္ ပခုကၠဴဆိပ္ကမ္း၊ ေက်ာက္ျဖဴ-မေကြး-မႏၲေလး-ေရႊလီစႀကႍလမ္း ဖံြ႕ၿဖိဳးလာပါက အျပန္အလွန္ ပို႔ေဆာင္မည့္ ကုန္စည္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္ အထက္ပိုင္းမွ ကုန္စည္မ်ားကို လက္ခံကိုင္တြယ္ႏိုင္ရန္ မေကြး ဆိပ္ကမ္း၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ႏွင့္ တမူး-ကေလး နယ္စပ္မွ ကုန္စည္မ်ားအား လက္ခံရန္၊ ကုန္ေသတၱာ လက္ခံကိုင္တြယ္ရန္ မံုရြာဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ကေလး၀ ဆိပ္ကမ္းတို႔အား တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းမ်ား အေနျဖင့္ အဆင့္ျမင့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအျဖစ္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဟု သိရသည္။
"ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းေတြက အဆင့္ျမင့္ ဆိပ္ကမ္းေတြ ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ ျပည္ပက ကြန္တိန္နာ သေဘၤာေတြ လည္း ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ၿပီး ကုန္စည္တင္ပို႔မႈ ပိုမိုလြယ္ကူ လာႏိုင္မယ္။ အေအးခန္း ကြန္တိန္နာေတြကအစ ဆိုက္ကပ္လာႏိုင္ရင္ ေရထြက္ပစၥည္းေတြကိုပါ အခ်ိန္မကုန္ဘဲ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တင္ပို႔ႏိုင္မွာပါ" ဟု ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္  ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေသာင္းလြင္က ေျပာၾကားသည္။

Eleven

No comments:

Post a Comment