Saturday, April 12, 2014

ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား ရပ္-ခ်- တင္-ထြက္ စနစ္ကို မျဖစ္မေန က်င့္သံုး ရေတာ႕မည္

Photo: ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား ရပ္-ခ်- တင္-ထြက္ စနစ္ကို မျဖစ္မေန က်င့္သံုး ရေတာ႕မည္
Saturday, April 12, 2014

ခရီးသည္မ်ားကို တင္ေဆာင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ ရပ္-ခ်-တင္- ထြက္ စနစ္ကို အသံုးျပဳ၍ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား၏ ၿမိဳ႕တြင္းခရီး သြားလာေရး အခက္အခဲကို မျဖစ္မေန ေျဖရွင္းရေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုပ္သားမ်ား အေနျဖင့္ ဘတ္စကား မွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ရပ္နား၍ ခရီးသည ္အတင္အခ် ျပဳလုပ္ရာတြင္ ရပ္-ခ်-တင္-ထြက္စနစ္ က်င့္သံုးရန္ သက္ဆုိင္ရာ ယာဥ္လုပ္သားမ်ား ကို မွာၾကားထားေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟို ေကာ္မတီမွ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္ က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုပ္သားမ်ား အေနျဖင့္ ရပ္-ခ်-တင္-ထြက္ စနစ္ကို က်င့္သံုးမွသာ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား၏ ၿမိဳ႕တြင္း သြားလာေရးတြင္ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာမည့္အျပင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကိုလည္း ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ကင္းရွင္းေစ ႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ထပ္မံ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေျမနီကုန္း၊ ဆူးေလ၊ လွည္းတန္း၊ မဟာၿမိဳင္၊ ပန္းဆိုးတန္းႏွင့္ အျခားေသာ မွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ ခရီးသည္ အတင္အခ် ျပဳလုပ္ရာတြင္ ရပ္-ခ်-တင္-ထြက္စနစ္ကို မက်င့္သံုးဘဲ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ရပ္နား၍ ခရီးသည္ အ တင္အခ် ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္ကို ေန႔စဥ္ေတြ႕ျမင္ ရမည္ျဖစ္သည္။

''မွတ္တိုင္ေတြမွာ ရပ္နားၿပီး လူတင္၊လူခ် ျပဳလုပ္တဲ့အခါ ယာဥ္ရပ္ၿပီး ကားေပၚက ခရီးသည္ကို ခ်မယ္။ ၿပီးရင္ ေအာက္က တက္လာမယ့္ ခရီးသည္ကို တင္မယ္။ ၿပီးရင္ ထြက္မယ္။ အဲဒီ စနစ္ကို သံုးရမယ္။ အဲဒါမွ ယာဥ္ေၾကာရွင္းမယ္'' ဟု မ-ထ-သ (ဗဟို) စည္း ကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ဌာနမွ ဦးကာေက်ာ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အထက္ပါ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားစြာ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ တန္းစီရပ္နား၍ ခရီးသည္ အတင္အခ် ျပဳလုပ္ေသာ မွတ္တိုင္ႀကီးမ်ားတြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား၏ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ရပ္နား၍ ခရီးသည္ အတင္အခ် ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္မွ အျခားေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားမွာ ေရွ႕ဆက္ သြား၍မရဘဲ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိသည့္အျပင္ ခရီးသြား ျပည္သူ မ်ားအေနျဖင့္ လိုရာခရီး သြားလာရာတြင္ လည္း အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ျမ၀တီ
ခရီးသည္မ်ားကို တင္ေဆာင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ ရပ္-ခ်-တင္- ထြက္ စနစ္ကို အသံုးျပဳ၍ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား၏ ၿမိဳ႕တြင္းခရီး သြားလာေရး အခက္အခဲကို မျဖစ္မေန ေျဖရွင္းရေတာ့ မည္ ျဖစ္ေၾကာ င္း ပညာ ရွင္ မ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုပ္သားမ်ား အေနျဖင့္ ဘတ္စကား မွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ရပ္နား၍ ခရီးသည ္အတင္ အခ် ျပဳလုပ္ရာတြင္ ရပ္-ခ်-တင္-ထြက္စနစ္ က်င့္သံုးရန္ သက္ဆုိင္ရာ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားကို မွာၾကား ထားေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟို ေကာ္မတီမွ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္ က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုပ္သားမ်ား အေနျဖင့္ ရပ္-ခ်-တင္-ထြက္ စနစ္ကို က်င့္သံုးမွသာ ခရီးသြား ျပည္သူ မ်ား၏ ၿမိဳ႕တြင္း သြားလာေရးတြင္ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာမည့္အျပင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို လည္း ေလ်ာ့ နည္းေစၿပီး ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ကင္းရွင္းေစ ႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ထပ္မံ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေျမနီကုန္း၊ ဆူးေလ၊ လွည္းတန္း၊ မဟာၿမိဳင္၊ ပန္းဆိုးတန္းႏွင့္ အျခားေသာ မွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ ခရီးသည္ အတင္အခ် ျပဳလုပ္ရာတြင္ ရပ္-ခ်-တင္-ထြက္စနစ္ကို မက်င့္သံုးဘဲ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ စြာ ရပ္နား၍ ခရီးသည္ အ တင္အခ် ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေန သည္ကို ေန႔စဥ္ေတြ႕ျမင္ ရမည္ျဖစ္သည္။

''မွတ္တိုင္ေတြမွာ ရပ္နားၿပီး လူတင္၊လူခ် ျပဳလုပ္တဲ့အခါ ယာဥ္ရပ္ၿပီး ကားေပၚက ခရီးသည္ကို ခ်မယ္။ ၿပီးရင္ ေအာက္က တက္လာမယ့္ ခရီးသည္ကို တင္မယ္။ ၿပီးရင္ ထြက္မယ္။ အဲဒီ စနစ္ကို သံုးရမယ္။ အဲဒါမွ ယာဥ္ေၾကာရွင္းမယ္'' ဟု မ-ထ-သ (ဗဟို) စည္း ကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ဌာနမွ ဦးကာေက်ာ္က ေျပာၾကားခဲ့ သည္။ အထက္ပါ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားစြာ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ တန္းစီရပ္နား၍ ခရီးသည္ အတင္ အခ် ျပဳလုပ္ေသာ မွတ္တိုင္ႀကီးမ်ားတြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား၏ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ရပ္နား၍ ခရီးသည္ အတင္အခ် ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္မွ အျခားေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားမွာ ေရွ႕ဆက္ သြား၍မရဘဲ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိသည့္အျပင္ ခရီးသြား ျပည္သူ မ်ားအေနျဖင့္ လိုရာခရီး သြားလာ ရာ တြင္ လည္း အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ျမ၀တီ

No comments:

Post a Comment