Tuesday, June 3, 2014

တ႐ုတ္ေခ်းေငြ အတုိးႏႈန္းျမင့္မား၍ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းေသခ်ာမႈ မရွိဟုဆုိ

ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း မီးရထားလမ္းစီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ၅၃၉ ဒသမ ၁၉ မုိင္ရွည္လ်ားသည့္ ေက်ာက္ျဖဴ- မူဆယ္ ရထားလမ္းကုိ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ေခ်းေငြမ်ားမွာ အတိုးႏႈန္း ျမင့္မားလ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ယင္းရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးကိစၥမွာ ေသခ်ာမႈ မရွိေသးေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိတစ္ဦးက ဇြန္လ၂ ရက္တြင္ မဇ္ၥ်ိမကုို ေျပာသည္။ 


အဆိုပါ လမ္းပိုင္းေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ ေငြက်ပ္ ရွစ္ဘီလီယံခန္႔ ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၿပီး ယင္းကုန္ က်ေငြကို တ႐ုတ္အစိုးရက ထုတ္ေခ်းေပးမည္ျဖစ္ဟု အထက္ပါ အရာရွိကဆုိေသာ္လည္း ေခ်းေငြႏွင့္ ပတ္ သက္သည့္ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကုိမူ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိျခင္း မရွိေပ။ 

“ဒီလမ္းပိုင္း ေဆာက္လုပ္ဖို႔က ဘာမွ မေဆာင္ရြက္ရေသးဘူး။ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ေျခ ရွိ မရွိကို ေလ့လာေန တုန္းပဲ ရွိေသးတယ္။ ဒီလမ္းပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ညႇိႏိႈင္းလို႔ မရေသးတဲ့ဟာေတြ ရွိေသးတယ္။ အခု တ႐ုတ္ အစိုးရက ထုတ္ေခ်းေပးမယ့္ေငြက အတိုးႏႈန္းမ်ားလို႔ ညႇိႏႈိင္းေနတုန္းပဲ” ဟု ၎အရာရွိက ေျပာသည္။ 

အဆုိပါ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မည္ဆုိပါက ရထားလမ္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ရထား လမ္းစီမံကိန္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ျပည္သူမ်ားသိရွိေအာင္ ခ်ျပေဆြးေႏြးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဒသခံမ်ားလက္ ခံမွသာ ရထားလမ္းစီမံကိန္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရထားလမ္း ေဖာက္ လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါက ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အ႐ႈပ္အရွင္းမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ အတြက္လည္း စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါအရာရွိက ေျပာသည္။ 

“လမ္းေဖာက္တဲ့အခါက်မွ ျပႆနာ ျဖစ္ရင္ အဆင္မေျပဘူး။ လမ္းေဖာက္ေနတုန္း ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုရင္ နာမည္ပ်က္တာပဲ အဖတ္တင္မယ္။ ဒါေၾကာင့္အားလံုး ေျပလည္ၿပီဆိုမွ ရထားလမ္းကုိ ေဖာက္မွာပါ” ဟု အထက္ပါ အရာရွိကေျပာသည္။ 

ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းကုိ ေဖာက္လုပ္မည္ဆိုပါက သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ တျခားလုိအပ္သည့္ အရာမ်ားကို စနစ္တက် တြက္ခ်က္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံစလံုး၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကုိ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္မည္ဆုိပါက အဆိုပါရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းကုိ မူအားျဖင့္ ေထာက္ခံေၾကာင္း ရခုိင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၁)မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ေအးေမာင္ က ေျပာသည္။  

“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဒသက ႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ၾကာ ဆင္းရဲမြဲေတသြားေအာင္ ပိတ္ေလွာင္ထားျခင္း ခံရတဲ့ ေဒသတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ဒီရထားလမ္းပုိင္းက ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကုိ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္မယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ေတြကုိ လြတ္လပ္စြာလုပ္ကိုင္ဖုိ႔ အေထာက္အကူျဖစ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေဒသအတြက္ အမ်ားႀကီးအေထာက္ အကူ ျဖစ္မွာပါ ” ဟု ၎က ေျပာသည္။ 

ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမဲ မီးရထားလမ္းပိုင္းကို ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ တ႐ုတ္ကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္သည့္ china railway engineering corporation (CREC) ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို႔ ၂၀၁၁ခုႏွစ္တြင္းနားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ ေရးထိုးခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ အဆုိပါရထားလမ္း စီမံကိန္းကုိ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည္ဟု ထုိစဥ္က ျမန္မာ့ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ေျပာဆုိခဲ့ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ သည္ေနရွင္း သတင္းတြင္ ၂၀၁၁ ုခႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္တြင္ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည္။ 

“ရထားလမ္းစီမံကိန္းတစ္ခုလံုးကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ငါးႏွစ္ေလာက္ ၾကာပါလိမ့္မယ္။ စီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၂၀ ေလာက္ ကုန္က်မွာပါ။ ကုန္က်စရိတ္ကုိ တ႐ုတ္ဘက္ က အကုန္အက်ခံမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရထားလမ္းစီမံကိန္းကုိ ႏွစ္၅၀ BOT စနစ္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ ပါတယ္” ဟု ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ေျပာခဲ့သည္ဟု သည္ေနရွင္းသတင္းတြင္ ေရးသားခဲ့သည္။

Mizzima

No comments:

Post a Comment