Monday, November 2, 2015

ဆီႏိုင္းတြင္ ပ်က္က်သည့္ ေလယာဥ္သည္ ေလထဲတြင္ အပိုင္းပိုင္းအစစ ျဖစ္သြားဟု ႐ုရွားပညာရွင္မ်ားဆို

ၿပီးခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္က ဆီႏိုင္းကၽြန္းဆြယ္ေပၚ ျဖတ္ပ်ံစဥ္ ပ်က္က်ခဲ့သည့္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္သည္ ေလထဲဲတြင္ပင္ အပိုင္းပိုင္း အစစ ပ်က္စီးသြားခဲ့ေၾကာင္း ႐ုရွား စံုစမ္းေရး အရာရွိမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္က ဆီႏိုင္းကၽြန္းဆြယ္၏ အီဂ်စ္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားရာ အပိုင္းကို ျဖတ္ပ်ံစဥ္ ေလယာဥ္ ပ်က္က်ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လုိက္ပါလာသူ ၂၂၄ ဦးစလံုး ေသဆံုးခဲ့သည္။ အစၥလာမ္မစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ (အိုင္အက္စ္) စစ္ေသြးႂကြမ်ားက ဆီးရီးယားတြင္ မိမိတို႔ကို ေလေၾကာင္းမွ တိုက္ခုိက္သည့္အတြက္ ႐ုရွားခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္တစ္စီးကို လက္စားေခ်ကာ ပစ္ခ်ခဲ့ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။ အဆိုပါ ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႐ုရွားအစိုးရက ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ေစလႊတ္ကာ အေၾကာင္းရင္းကို စံုစမ္းေနေစျခင္း ျဖစ္သည္။

ေခတ္မီ ေလယာဥ္မ်ားသည္ ဗံုး (သို႔မဟုတ္) ဒံုးက်ည္တစ္စင္း ထိခိုက္ေပါက္ကြဲမႈမ်ိဳး မႀကံဳပါက ေလထဲတြင္ ပြင့္ထြက္ ပ်က္စီးသြားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ လက္ရွိ အေျခအေန အရမူ ေလယာဥ္ ပ်က္က်ရမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယတိျပတ္ ေျပာဆိုရန္ ခက္ခဲလြန္းေၾကာင္း ႐ုရွား ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမႈ စံုစမ္းေရး ေကာ္မတီမွ ဗစ္တာ ဆို႐ိုခ်န္ကိုက မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။

Airbus 321-200 ေလယာဥ္ ပ်ံမတက္မီတြင္ ေလယာဥ္မွဴး တစ္ဦးက ဇနီးထံ ဆက္သြယ္ကာ အေျခအေန ေကာင္းမြန္ ေအးခ်မ္းေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ေသးသည္။ အုိင္အက္စ္တုိ႔က ေလယာဥ္ကို ပစ္ခ်ခဲ့ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည့္တိုင္ ယင္းကို အီဂ်စ္ႏွင့္ ႐ုရွား အာဏာပိုင္မ်ားက ျဖစ္ႏုိင္ေျခ မရွိဟု ျငင္းဆိုထားသည္။

ဆို႐ိုခ်န္ကိုက ေလယာဥ္ပ်က္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ ဆီႏိုင္း အလယ္ပိုင္း လူသူအေရာက္အေပါက္ နည္းပါးရာ ေဒသတြင္ စတုရန္း ၇ မိုင္စာမွ် ျပန္႔ႀကဲေနခဲ့ေၾကာင္း ဆိုသည္။ အိုင္အက္စ္တုိ႔ကို ေထာက္ခံသည့္ စစ္ေသြးႂကြ အဖြဲ႕အခ်ိဳ႕သည္ ဆီႏိုင္းသို႔ စိမ့္ဝင္ ထိုးေဖာက္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး ယခုေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈသည္ အိုင္အက္စ္ စစ္ေရးပစ္မွတ္မ်ားကို ႐ုရွားစစ္ေလယာဥ္မ်ားက ဗံုးႀကဲတိုက္ခုိက္ၿပီး သီတင္းပတ္ အနည္းငယ္အတြင္း ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။

႐ုရွား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး မက္ဆင္းမ္ ဆိုကိုေလာ့ဗ္ကမူ ေလယာဥ္သည္ အီဂ်စ္ အပန္းေျဖစခန္း  ရွမ္အယ္လ္ဆိတ္ခ္မွ စတင္ပ်ံတက္လာၿပီးေနာက္ မၾကာမီမွာပင္ ေလယာဥ္သည္ ေပေပါင္း ၃၁၀၀၀ မွ် ႐ုတ္တရက္ ထိုးဆင္းသြားသည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း အေျဖ မထုတ္ႏုိင္ေသးဟု ဆိုသည္။ ဆိုကိုေလာ့ဗ္သည္ အီဂ်စ္သို႔ ကိုယ္တုိင္ေရာက္ရွိေနၿပီး ႏိုဝင္ဘာ ၁ ရက္မွ စတင္ကာ ေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စံုစမ္းမႈမ်ားကို ႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲလ်က္ ရွိသည္။

ယခုျဖစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းႀကီး ေလးခုႏွင့္ ေဒသတြင္း ေလေၾကာင္းလုိင္း တစ္ခုတို႔က ခရီးစဥ္အမွတ္ ၉၂၆၈ ေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈ အေၾကာင္းရင္း အတိအက် မသိရေသးမီ ဆီႏိုင္းကို မျဖတ္ေက်ာ္ေတာ့ဘဲ လမ္းေၾကာင္းလႊဲ ပ်ံသန္းမည္ဟု ေၾကညာသည္။ ဆီႏိုင္းကို ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ အေမရိကန္ ေလေၾကာင္းလုိင္းျဖစ္သည့္ Unitedကမူ လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းရန္ မလိုေသးေၾကာင္း ေျပာၾကားထားသည္။

လံုၿခံဳေရး ပညာရွင္မ်ားက အိုင္အက္စ္တုိ႔သည္ အနိမ့္ပ်ံ ေလယာဥ္မ်ားကို ပစ္ခ်ႏိုင္သည့္ ပခံုးထမ္း ေလာင္ခ်ာမ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီဟု ယံုၾကည္လ်က္ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အဆိုပါ လက္နက္စနစ္မ်ားသည္ အျမင့္ေပ ၁၀၀၀၀ အထက္တြင္ ပ်ံသန္းေနသည့္ ေလယာဥ္မ်ားကို အႏၱရာယ္ မေပးႏုိင္ေခ်။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လကမူ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းပိုင္ MH17 ေလယာဥ္သည္ စစ္ျဖစ္ေနရာ ယူကရိန္း အေ႐ွ႕ပိုင္း ေဒသတြင္ ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းစဥ္ ႐ုရွားလုပ္ Buk ဒံုးက်ည္စနစ္ ထိမွန္ၿပီး ပ်က္က်ခဲ့သည္။ အဆိုပါ ေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယူကရိန္း အစိုးရႏွင့္ ႐ုရွားလိုလားသည့္ ခြဲထြက္ေရး သူပုန္မ်ားက အျပန္အလွန္ လက္ညႇိဳးထိုး အျပစ္တင္ေနၿပီး ယခုတိုင္ လက္သည္မေပၚဘဲ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။

Ref: Washington Post

No comments:

Post a Comment