Saturday, August 31, 2013

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ ပ်ံသန္းမႈ ရပ္နားခဲ့သည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ MA-60 ေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ အစားထိုး ေျပးဆဲြရန္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံထုတ္ ATR ေလယာဥ္သံုးစင္း ၀ယ္ယူမည္

8.1.1
ေကာ့ေသာင္း ေလဆိပ္၌ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဇြန္ ၁၀ ရက္က ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ MA-60 ေလယာဥ္ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ရႊန္းလဲ့)
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ ပ်ံသန္းမႈ ရပ္နားခဲ့သည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ MA-60 အမ်ဳိးအစား ေလယာဥ္ သံုးစင္းေနရာတြင္ အစားထိုး ေျပးဆဲြရန္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံထုတ္ ATR 72-500 ေလယာဥ္သံုးစင္း ထပ္မံ၀ယ္ယူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ တ႐ုတ္ထုတ္ MA-60 ေလယာဥ္သံုးစင္းျဖင့္ ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္းရာတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ေမ ၁၆ ရက္က မိုင္းဆတ္ ေလယာဥ္ကြင္း၌ ေလယာဥ္တစ္စင္း ေလယာဥ္ေျပး လမ္း ေခ်ာ္ခဲ့ျခင္း၊ ၂၀၁၃ ခု ႏႇစ္ ဇြန္ ၁၀ ရက္က ေကာ့ေသာင္း ေလဆိပ္တြင္ ေနာက္ထပ္ MA-60 ေလယာဥ္တစ္စင္း ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈ ထပ္မံျဖစ္ပြား ခဲ့ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း မႇ ၀ယ္ယူ အသံုးျပဳထားသည့္ တ႐ုတ္ထုတ္ MA-60 ေလယာဥ္သံုးစင္း စလံုး၏ ပ်ံသန္းမႈကို ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဇြန္ ၁၁ ရက္မႇစ၍ ရပ္ဆိုင္း ထားခဲ့ရသည္။
MA-60 သံုးစင္းတြင္ ႏႇစ္စင္းမႇာ မေတာ္တဆ ျဖစ္ခဲ့သည့္အတြက္ က်န္တစ္စင္း၏ ပ်ံသန္းမႈကိုပါ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရျခင္းလည္း ျဖစ္ေၾကာင္းႏႇင့္ ထုိသို႔ သံုးစင္းရပ္နား လိုက္သည့္ အတြက္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္းမႇ ေလယာဥ္ မလံုေလာက္၍ ခရီးစဥ္မ်ားကိုပင္ ေလွ်ာ့ခ်ေျပး ဆြဲခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။
ရပ္နားထားရသည့္ တ႐ုတ္ထုတ္ ေလယာဥ္သံုးစင္းထဲတြင္ မိုင္းဆတ္၌ ေျပးလမ္းေခ်ာ္ခဲ့သည့္ MA-60 တစ္စင္းအတြက္ အာမခံေလ်ာ္ေၾကးေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ေျခာက္သန္းနီးပါးသာ ျပန္ရမည္ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ အာမခံေလ်ာ္ေၾကးေငြျဖင့္ ျပန္၀ယ္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုျပန္၀ယ္မည့္ ျပင္သစ္ထုတ္ ေလယာဥ္မႇာ တစ္စင္းလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂ ဒသမ ၅ သန္းအထိ တန္ဖိုးရႇိသည့္ အတြက္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း အေနျဖင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ စိုက္ထုတ္ရဖြယ္ ရႇိေနသည္။ ရပ္နားထားသည့္ တ႐ုတ္ထုတ္ ေလယာဥ္မ်ား ေနရာတြင္ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ATR ကုမၸဏီထုတ္ ATR 72-500 ေလယာဥ္သံုးစင္းအား အစားထိုးျပန္လည္ ၀ယ္ယူရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ပထမဆံုး အေနျဖင့္ အုိင္ယာလန္ႏိုင္ငံ Aer Arann ေလေၾကာင္းလုိင္းတြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ ငါးႏႇစ္သက္တမ္းရႇိ ATR 72-500 MSN 787 ေလယာဥ္အား ၀ယ္ယူသြားမည္ ျဖစ္သည္ ဟုလည္း ေနျပည္ေတာ္မႇ စံုစမ္းသိရႇိရသည္။
ယခု၀ယ္ယူမည့္ ေလယာဥ္တစ္စင္း တန္ဖိုးမႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂ ဒသမ ၅ သန္းအထိ ေပးရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၀ယ္ငႇားစနစ္ျဖင့္ ၀ယ္ယူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၀ယ္ငႇားစနစ္ ဆိုသည္မႇာ ႏႇစ္ရႇည္အရစ္က် ေငြေပးေခ်သည့္ စနစ္ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း အေနျဖင့္ လက္ရႇိတြင္ ေလယာဥ္ရႇစ္စင္းသာ က်န္ရႇိၿပီး အဆိုပါ ေလယာဥ္ မ်ားျဖင့္ ၂၅ ၿမိဳ႕သို႔ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲရန္ လံုေလာက္မႈ မရႇိဟုလည္း သိရသည္။

Eleven

No comments:

Post a Comment