Saturday, September 7, 2013

အမ်ားသံုးယာဥ္စနစ္ မေကာင္းေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ကိုယ္ပိုင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား မသံုးရေန႔ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအစိုးရ သတ္မႇတ္မည့္အေပၚ လူအမ်ားက ေ၀ဖန္ၾက

8.1.1
 ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲလ်က္ရႇိေသာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားႏႇင့္ ခရီးသည္လုိင္းကား ေစာင့္ေနသူမ်ားကုိ ေတြ႕ရစဥ္
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ကိုယ္ပိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား မသံုးရေန႔အျဖစ္ သတ္မႇတ္မည့္အေပၚ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရႇိေနသည္။
ကိုယ္ပိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မသံုးရေန႔ဟု သတ္မႇတ္သည့္ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္တြင္ နံပါတ္ျပား အနီေရာင္ (အငႇားယာဥ္)မ်ား၊ အျဖဴေရာင္ (သံ႐ံုးယာဥ္)မ်ား၊ သံဃာေတာ္ စီးယာဥ္မ်ား မပါ၀င္ဘဲ အနက္ေရာင္ နံပါတ္ျပား မ်ား ျဖစ္ေသာ အလုပ္႐ံု၊ စက္႐ံု၊ ေက်ာင္း၊ စက္မႈဇုန္ (ယာဥ္နံပါတ္အနက္) တို႔အားလံုး ပါ၀င္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္မ်ား ပိုမိုမ်ားျပား လာျခင္း၊ ၎၏ ေနာက္ဆက္တြဲ ရလဒ္အျဖစ္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ယခုလို သတ္မႇတ္လိုက္သည့္ အတြက္ အဆိုပါေန႔တြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ ပိုကင္းၿပီး စက္သံုးဆီ ေခြၽတာရာေရာက္ျခင္း၊ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီး၌ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္ ယာဥ္မသံုးရ ေန႔အျဖစ္ သတ္မႇတ္ထားရိႇ ျခင္းေၾကာင့္ ထိုသို႔သတ္မႇတ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုသို႔သတ္မႇတ္ရန္ အတြက္လည္း ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က ခြင့္ျပဳေပးၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းေန႔ တြင္ နံပါတ္အနက္ေရာင္ယာဥ္မ်ား ေမာင္းႏႇင္ပါကလည္း မႇတ္သားထားရႇိ မည္သာျဖစ္ၿပီး အေရးယူမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ကုိယ္ပုိင္ယာဥ္မ်ား ဒီမိုကေရစီ က်င့္၀တ္မ်ားႏႇင့္ ထိုက္တန္မႈ ရႇိမရႇိကို ေစာင့္ၾကည့္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မထသ(ဗ ဟို)မႇ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးလႇေသာင္းျမင့္က ေျပာၾကားသည္ဟု အစိုးရ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထိုသို႔ အစိုးရ၏ ကိုယ္ပိုင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မသံုးရေန႔ သတ္မႇတ္ျခင္းသည္ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ရႇိေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ား သြားလာေရး အဆင္ေျပေစမည့္စနစ္ မရႇိေသးသည့္ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ က်င့္သံုးရန္ အခ်ိန္ေစာ ေနေသးေၾကာင္းႏႇင့္ အဓိက ထိေတြ႕ခံစားရမည္မႇာ ျပည္သူလူထုသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူလူထု သေဘာထား ခံယူၿပီးမႇသာ သတ္မႇတ္သင့္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရႇိေနသည္။
8.1.1
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆဲြေနေသာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္တစ္စီး (ဓာတ္ပံု-ၪာဏ္၀င္းရိႇန္)
''ရန္ကုန္ အေျခအေနက သြားေရးလာေရး ခက္ခဲတာ အားလံုးအသိပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြမႇာ မသံုး ရတဲ့ ေန႔ရႇိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီစနစ္ဟာ ျမန္မာျပည္ အေနနဲ႔ နည္းနည္းစိမ္းေနေသးတယ္။ အားလံုးလက္ခံ ႏိုင္ေအာင္ လုပ္သင့္တယ္။ လက္ခံဖို႔ ခက္ခဲေနတယ္။ ျပည္သူကို အေသအခ်ာ ရႇင္းျပသင့္တယ္။ ဒီေတာ့မႇ ဒီစနစ္ကို ျပည္သူေတြ လက္ခံမလက္ခံဆိုတာ အသံေတြ ထြက္လာမႇာ။ ျပည္သူေတြက လက္မခံရင္ေတာ့ လိုက္ေလ်ာရမႇာပါ'' ဟု မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းက ေျပာၾကားသည္။
ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမႇ ထုတ္ျပန္သည့္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ား လိုက္နာႏိုင္ရန္ ေရးဆြဲသင့္ေၾကာင္းလည္း ေ၀ဖန္ေျပာဆို ေနၾကသည္။
ေတာင္ဥကၠလာပ ၿမိဳ႕နယ္မႇ ကိုလင္းလင္းေအာင္က ''အရင္တုန္းက အစိုးရဌာနေတြ ယာဥ္မသံုးရေန႔ဆိုၿပီး သတ္မႇတ္ခဲ့တယ္။ ဒါက သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု ျပည္သူေတြ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ မသံုးရေန႔ သတ္မႇတ္ မယ္ ဆိုတာကေတာ့ ေျပာစရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိဘျပည္သူေတြက အစိုးရရဲ႕ ဥပေဒေတြ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ ေအာက္မႇာ ေနရမယ့္ သူေတြပါ။ အစိုးရရဲ႕ ရပ္တည္မႈေတြ၊ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈေတြ၊ ခ်မႇတ္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ၊ အယူအဆနဲ႔ က်င့္သံုးတဲ့ မူ၀ါဒေတြေပၚ မူတည္ၿပီး ျပည္သူေတြပဲ ခံရစံရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရအေနနဲ႔ တိုင္းျပည္အတြက္ေရာ ျပည္သူအတြက္ပါ ဘယ္ေလာက္ အက်ဳိးရႇိတယ္ ဆိုတဲ့ ေပတံနဲ႔ ခ်ိန္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္သင့္လား မျဖစ္သင့္လား၊ သဘာ၀က်လား သဘာ၀ မက်ဘူးလားဆိုတာ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ သြားခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြကို ဒီမိုကေရစီရဲ႕ ေနထိုင္ရႇင္သန္မႈ သေဘာ သဘာ၀ေတြကို နားလည္ေအာင္ လုပ္ေပးတာ မႇန္ေပမယ့္ အစိုးရ ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီမိုကေရစီက်က်၊ အေရးႀကီး ဆံုးကေတာ့ ဘယ္အရာမဆို ျပည္သူအေပၚ ေကာင္းမယ္ မေကာင္းဘူးဆိုတာ အရင္ဆံုး စဥ္းစား သင့္ပါတယ္'' ဟု ေျပာၾကားသည္။
ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရႇင္းသည့္ပံုစံ တစ္မ်ဳိးအေနျဖင့္ ယာဥ္မသံုးရေန႔ သတ္မႇတ္သည္မႇာ ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီ က်င့္၀တ္မ်ားႏႇင့္ ၾကည့္မည္ဆိုသည္မႇာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္မႇ ယာဥ္ပိုင္ရႇင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္ကိုကိုက ေ၀ဖန္ေျပာၾကားသည္။
ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီမႇ ပညာေပးေရး ဥကၠ႒ႏႇင့္ မထသ (ဗဟို)မႇ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးလႇေသာင္းျမင့္က ''အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ သတ္မႇတ္ၿပီးၿပီ။ တစ္ႏႇစ္တစ္ႀကိမ္ လုပ္မႇာပါ။ ေနာက္ႏႇစ္လည္း လုပ္မယ္ဆိုတာက ဒီႏႇစ္စတင္လုပ္တဲ့ အေပၚမႇာ မူတည္ၿပီး သံုးသပ္ၿပီးေတာ့မႇ ႏႇစ္စဥ္လုပ္မႇာပါ။ ဒီေန႔လုပ္တာ တစ္ေယာက္မႇ မႀကိဳက္ၾကဘူး၊ အကုန္လံုးက မၾကိဳက္ဘူး ဆိုလည္း ကမၻာက ၿမိဳ႕ေပါင္း ၁၅၀၀ လုပ္ၿပီး ျမန္မာျပည္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕တည္း လုပ္တာေတာင္ မႀကိဳက္ဘူး ဆိုရင္လည္း ေနာက္ႏႇစ္ဆက္လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္လည္း မရႇိပါဘူး''ဟု The Daily Eleven သို႔ ေျပာၾကားသည္။
အစိုးရ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္၀တ္မ်ားႏႇင့္ ထိုက္တန္မႈရႇိ၊ မရႇိကို ၾကည့္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎၏ ေျပာၾကားမႈႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းရာတြင္ ၎အေနျဖင့္ ယင္းကဲ့သို႔ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း မရႇိေၾကာင္း ျငင္းဆိုခဲ့သည္။
လက္ရႇိတြင္ တပ္မေတာ္ႏႇင့္ အစိုးရ အရပ္ဘက္ဌာန ယာဥ္မ်ားကို လစဥ္ တနဂၤေႏြ ႏႇစ္ရက္ကို ယာဥ္မသံုးရေန႔ အျဖစ္ သတ္မႇတ္ထားသည္။
ႏိုင္ငံတကာတြင္ ကားအသံုးမျပဳရေန႔တြင္ အခမဲ့ဘတ္စ္ကားမ်ား စီစဥ္ေပးျခင္း၊ ရထားမ်ား ပိုမိုတိုးခ်ဲ႕ ေျပးဆြဲေပးျခင္း စသည့္ လူထုပို႔ေဆာင္ ဆက္သြယ္ေရးမ်ားကို ျမႇင့္တင္ေပးျခင္း၊ လမ္းေလႇ်ာက္သူမ်ားႏႇင့္ စက္ဘီးစီးသူမ်ား အတြက္ သီးသန္႔လမ္းမ်ား စီစဥ္ေပးျခင္း၊ လမ္းေလႇ်ာက္ျခင္းႏႇင့္ စက္ဘီးစီးျခင္းတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ေဟာေျပာပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ ကားအသံုးျပဳမႈမ်ားကို ကန္႔သတ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ လမ္းအခ်ိဳ႕ ပိတ္ထားျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေပးေလ့ ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္မႇ လူငယ္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရႇင္ တစ္ဦးက ''အဲဒီေန႔မႇာ ကိုယ္ပိုင္ကား မစီးရဘူး။ စီးတာဟာ ဒီမိုကေရစီ က်င့္၀တ္နဲ႔ ထိုက္တန္မႈရႇိမရႇိ ၾကည့္မယ္ဆိုတာကေတာ့ ဒီမုိကေရစီ နည္းမက်ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ကားကို ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ေန႔မႇာ စီးမႇာေပါ့။ ဒါဟာ ကိုယ့္ရဲ႕လြတ္လပ္ခြင့္ပဲ။ တျခားသူရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို မထိခုိက္ဘဲ ကိုယ့္ပစၥည္း ကိုယ္သံုးမႇာပဲ။ ႏိုင္ငံတကာမႇာ သတ္မႇတ္တဲ့ အဲဒီေန႔မႇာ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ မသံုးရလို႔ သတ္မႇတ္ဖို႔ လိုင္းကားေတြက ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီလား၊ တကၠစီေတြကေရာ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီရဲ႕လား၊ သြားလာေရး စနစ္ကေရာ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီလား ဆိုတာ တာ၀န္ရႇိသူေတြ စဥ္းစားသင့္တယ္။ အခုဟာက အဓိပၸာယ္ လံုး၀မရႇိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အေငၚတူးၿပီး ေျပာခ်င္တယ္။ အစိုးရ အဖဲြ႕အေနနဲ႔ ထူးၿပီးလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အစိုးရက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကင္းရႇင္းတဲ့ေန႔ဆိုၿပီး သတ္မႇတ္ျပဳလုပ္ သင့္ပါတယ္'' ဟု ေျပာၾကားသည္။

Eleven

No comments:

Post a Comment