ျပည္ပမႇ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ား
ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ ေရာက္ရႇိလာၿပီးေနာက္ အဆုိပါ ကားမ်ားတြင္ ပါ၀င္ လာသည့္
အပုိပစၥည္းမ်ား ေပ်ာက္ရႇျခင္း၊ သေဘၤာအတင္အခ်တြင္ ထိခိုက္မႈႏႇင့္ ဆိပ္ကမ္း
တြင္း ေန ရာေျပာင္းေရႊ႕မႈေၾကာင့္ ကားထိခိုက္မႈအခ်ဳိ႕ ရႇိေနသျဖင့္
ကားတင္သြင္းသူအခ်ဳိ႕ နစ္နာမႈမ်ား ရႇိေနေၾကာင္း ျပည္ ပမႇ ကားတင္သြင္းသည့္
လုပ္ငန္းရႇင္အခ်ဳိ႕က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ျပည္ပက
တင္သြင္းလာတဲ့ ကားအခ်ဳိ႕ ဆိပ္ကမ္းမႇာ ပစၥည္းေပ်ာက္တာမ်ဳိး၊ ဆိပ္ကမ္းတြင္း
ေျပာင္းေရႊ႕ တာကေန တင္သြင္းလာတဲ့ ကားေတြ ထိခုိက္တာမ်ဳိးေတြ ရႇိေနတယ္ဆုိတာ
ဟုတ္ပါတယ္။ ပစၥည္းေပ်ာက္တာ ေလးငါးေသာင္းဖုိးေလာက္ဆုိ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္
၀ယ္ထည့္ရတယ္။ သူတုိ႔ကုိ သြားေျပာေနရင္ ပါမလာဘူး ဆုိတာပဲေျပာတာ။
ပစၥည္းေပ်ာက္တာက ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကားျဖစ္တယ္'' ဟု ျပည္ပမႇ ကားတင္သြင္းသည့္
လုပ္ငန္းရႇင္ တစ္္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ႏုိင္ငံျခားက တင္သြင္းလာတဲ့ကားေတြ ထိခုိက္မႈက သေဘၤာအတင္ အခ်မႇာလည္း နည္း နည္းေတာ့ ျဖစ္တာပဲ။ ဟုိဘက္ကလည္း တခ်ဳိ႕ကားေတြမႇာ နည္းနည္းပါးပါး ျဖစ္လာေတြရႇိတယ္။ ဆိပ္ကမ္းမႇာ ထိခိုက္လာရင္ တကယ္ေတာ့ ဆိပ္ကမ္းမႇာ တာ၀န္ရႇိတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့လည္း အဲဒါေတြကုိသြား Complain တက္ေနရင္ သိတဲ့အတုိင္းပဲ ရမႇာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ ဘယ္သူမႇလည္း သြားေျပာမေနဘဲ ျပႆနာ မျဖစ္ေလာက္ဘူးဆုိရင္ ကုိယ့္ဘာသာထုတ္ၿပီး ျပင္လုိက္ၾကတာပဲမ်ားတယ္။ ပစၥည္းေပ်ာက္တာေတာ့ ရႇိေနတုန္းပဲ။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြ စမတ္ကီးလုိဟာေတြဆုိ ေပ်ာက္တာရႇိတယ္။ အခုထက္ထိအဲ ဒါေတြရႇိေနတုန္းပဲ။ ဆိပ္ကမ္းမႇာ ကားေရႊ႕ရင္းျပဳရင္းနဲ႔ တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ထိခိုက္တာေတြ လည္းရႇိတယ္။ ကားေတြကလည္း အရမ္းမ်ားတာကုိး။ ဘယ္သူက ဘာမႇတာ၀န္ ယူတာမ်ဳိး မရႇိပါဘူး။ ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ္ပဲၾကည့္ၿပီး ဆြဲထုတ္လာခဲ့ရတာပါ။ ကုိယ့္ဟာ ကုိယ္ျပင္ ရတာပါပဲ'' ဟု ဧရာ၀တီ အားမာန္ ကားတင္သြင္း ေရာင္းခ်သည့္ လုပ္ငန္းမႇ တာ၀န္ရႇိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ျပည္ပသြင္းလာတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကား အခ်ဳိ႕မႇာ ထိခုိက္ထားတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ကား ကေဘးျခမ္းေတြ ထိတယ္။ ေဘာနပ္ဖင္ပုိင္းေတြ ထိတယ္။ ေဘးေထာင့္၊ ေအာက္ပုိင္း စကတ္နားက ပဲ့လာတာေတြ ရႇိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာက ျဖစ္တာႀကီးတာရႇိတယ္။ တခ်ဳိ႔ဟာက ပါးပါးပဲျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ သြင္းလာတဲ့ ကားကုိ ေအးဂ်င့္ကထုတ္ၿပီးမႇ ၾကည့္ရတာ ျဖစ္တယ္။ အဲလုိျဖစ္လာေတာ့ ေအးဂ်င့္ေတြ ကုိ Complain တက္တယ္။ သူတုိ႔ ကေလလံဆြဲကတည္းက ျဖစ္တယ္လုိ႔လည္းေျပာတယ္။ သေဘၤာေပၚကခ်တာ သူတုိ႔မဟုတ္ဘူးလုိ႔လည္း ေျပာပါတယ္။ ဘယ္သူတာ၀န္ရႇိတာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘက္ကေတာ့ နစ္နာမႈေတြ ရႇိသြားတာေပါ့'' ဟု သာေကတၿမိဳ႕နယ္တြင္ ကားအေရာင္း စင္တာ ဖြင့္လႇစ္ထားသူ တစ္ဦး က ေျပာ ၾကား သည္။
ထုိသုိ႔ျပည္ပမႇ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ား ဆိပ္ကမ္းအတြင္း ပစၥည္းမ်ား ေပ်ာက္ရႇျခင္းမ်ား၊ ကား အတင္အခ်၊ အေရႊ႕အေျပာင္းမ်ားတြင္ ထိခုိက္မႈရႇိျခင္း အစရႇိသည့္ ကိစၥမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပုိင္မႇ အမည္မေဖာ္လုိသူ အရာရႇိတစ္ဦးက ''ကားအတင္အခ်က သေဘၤာလုိင္းေတြကပဲ လုပ္တာပါ။ သူတုိ႔ ဒ႐ုိင္ဘာေတြနဲ႔ သူတုိ႔လုပ္တာပါ။ ပစၥည္းေပ်ာက္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္မႇာေပ်ာက္တယ္ဆုိတာ သတင္းေပးရင္ ကြၽန္ေတာ္ထဲမႇာ ေပ်ာက္တယ္လုိ႔ေျပာရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စုံစမ္းေပးပါတယ္။ ဒီမႇာက ပစၥည္းေတြကုိ သေဘၤာကခ်ကတည္းက ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ၿပီး မႇတ္တမ္းတင္ ထားတာ ရႇိပါတယ္။ ဘယ္ပစၥည္းပါတယ္၊ မပါဘူးဆုိတာ မႇတ္တမ္းတင္ထားတယ္။ ပ်က္စီးေနရင္လည္း ပ်က္စီးေနတယ္ေပါ့။ ပစၥည္းစထုတ္ကတည္းက ကုိယ့္ပစၥည္း ေပ်ာက္တယ္ဆုိရင္ သတင္းပုိ႔ပါ။ အဲဒါဆုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရႇင္းေပးပါတယ္။ အျပင္ေရာက္မႇ ေပ်ာက္တာဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း မတတ္ႏုိင္ဘူး။ ကားထဲမႇာ အလုပ္သမားေတြ ၀င္အိပ္တယ္ ဆုိတာမ်ဳိးက ထင္တာေျပာ တာ ျဖစ္ႏုိင္ ပါတယ္။ ၀င္အိပ္လုိ႔ ဘယ္ရမလဲ ေသာ့က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမႇာ တစ္ခါတည္း အပ္ရတာပါ။ ေနာက္ေတာ့မႇ ကားရဲ႕ တာ၀န္ရႇိသူ လာထုတ္မႇ ကားေသာ့ကုိ ထုတ္ေပးတာပါ။ ကားပစၥည္းေတြေပ်ာက္ ရင္ ေပ်ာက္ေၾကာင္း တစ္ခါတည္းေျပာသြားလုိက္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မႇာလည္း လုံျခံဳေရး၀န္ ထမ္းေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ စီစီတီဗီြေတြနဲ႔အလုပ္ လုပ္ၾကတာပါ။ တစ္ခါတည္းေျပာ၊ တစ္ခါ တည္းရႇင္းၾကပါ'' ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္တြင္းရႇိ အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ သက္တမ္းၾကာျမင့္သည့္ ယာဥ္အုိယဥ္ေဟာင္းမ်ား ကို ျပန္လည္အပ္ႏႇံေစၿပီး ျပည္ပမႇ အစားထိုးတင္သြင္းခြင့္ ျပဳျခင္းကို ကုန္သြယ္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံျခား ကုန္သြယ္မႈဘဏ္၊ ျမန္မာ့ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈႏႇင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ဘဏ္တို႔ပါ၀င္ေသာ သက္တမ္း ၾကာျမင့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား ပယ္ဖ်က္အပ္ႏႇံ အစားထိုးလဲလႇယ္ေရးႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ ဌာနဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕ One Stop Service (OSS) ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစားထိုး တင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ ထုတ္ေပးျခင္းကို ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္အတြင္း မႇ စတင္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္ပမႇ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား တိုက္႐ုိက္၀ယ္ယူ တင္သြင္းရန္ အခက္အခဲရႇိသူမ်ားအား ျပည္ တြင္းေမာ္ေတာ္ ကား အေရာင္းစင္တာမ်ားတြင္ ၀ယ္ယူႏိုင္ရန္အတြက္ Sale Center မ်ားတြင္ ၀ယ္ယူခြင့္ ပါမစ္ မ်ားအား ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္မႇစ၍ စတင္ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
Eleven Media Group
''ႏုိင္ငံျခားက တင္သြင္းလာတဲ့ကားေတြ ထိခုိက္မႈက သေဘၤာအတင္ အခ်မႇာလည္း နည္း နည္းေတာ့ ျဖစ္တာပဲ။ ဟုိဘက္ကလည္း တခ်ဳိ႕ကားေတြမႇာ နည္းနည္းပါးပါး ျဖစ္လာေတြရႇိတယ္။ ဆိပ္ကမ္းမႇာ ထိခိုက္လာရင္ တကယ္ေတာ့ ဆိပ္ကမ္းမႇာ တာ၀န္ရႇိတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့လည္း အဲဒါေတြကုိသြား Complain တက္ေနရင္ သိတဲ့အတုိင္းပဲ ရမႇာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ ဘယ္သူမႇလည္း သြားေျပာမေနဘဲ ျပႆနာ မျဖစ္ေလာက္ဘူးဆုိရင္ ကုိယ့္ဘာသာထုတ္ၿပီး ျပင္လုိက္ၾကတာပဲမ်ားတယ္။ ပစၥည္းေပ်ာက္တာေတာ့ ရႇိေနတုန္းပဲ။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြ စမတ္ကီးလုိဟာေတြဆုိ ေပ်ာက္တာရႇိတယ္။ အခုထက္ထိအဲ ဒါေတြရႇိေနတုန္းပဲ။ ဆိပ္ကမ္းမႇာ ကားေရႊ႕ရင္းျပဳရင္းနဲ႔ တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ထိခိုက္တာေတြ လည္းရႇိတယ္။ ကားေတြကလည္း အရမ္းမ်ားတာကုိး။ ဘယ္သူက ဘာမႇတာ၀န္ ယူတာမ်ဳိး မရႇိပါဘူး။ ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ္ပဲၾကည့္ၿပီး ဆြဲထုတ္လာခဲ့ရတာပါ။ ကုိယ့္ဟာ ကုိယ္ျပင္ ရတာပါပဲ'' ဟု ဧရာ၀တီ အားမာန္ ကားတင္သြင္း ေရာင္းခ်သည့္ လုပ္ငန္းမႇ တာ၀န္ရႇိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ျပည္ပသြင္းလာတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကား အခ်ဳိ႕မႇာ ထိခုိက္ထားတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ကား ကေဘးျခမ္းေတြ ထိတယ္။ ေဘာနပ္ဖင္ပုိင္းေတြ ထိတယ္။ ေဘးေထာင့္၊ ေအာက္ပုိင္း စကတ္နားက ပဲ့လာတာေတြ ရႇိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာက ျဖစ္တာႀကီးတာရႇိတယ္။ တခ်ဳိ႔ဟာက ပါးပါးပဲျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ သြင္းလာတဲ့ ကားကုိ ေအးဂ်င့္ကထုတ္ၿပီးမႇ ၾကည့္ရတာ ျဖစ္တယ္။ အဲလုိျဖစ္လာေတာ့ ေအးဂ်င့္ေတြ ကုိ Complain တက္တယ္။ သူတုိ႔ ကေလလံဆြဲကတည္းက ျဖစ္တယ္လုိ႔လည္းေျပာတယ္။ သေဘၤာေပၚကခ်တာ သူတုိ႔မဟုတ္ဘူးလုိ႔လည္း ေျပာပါတယ္။ ဘယ္သူတာ၀န္ရႇိတာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘက္ကေတာ့ နစ္နာမႈေတြ ရႇိသြားတာေပါ့'' ဟု သာေကတၿမိဳ႕နယ္တြင္ ကားအေရာင္း စင္တာ ဖြင့္လႇစ္ထားသူ တစ္ဦး က ေျပာ ၾကား သည္။
ထုိသုိ႔ျပည္ပမႇ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ား ဆိပ္ကမ္းအတြင္း ပစၥည္းမ်ား ေပ်ာက္ရႇျခင္းမ်ား၊ ကား အတင္အခ်၊ အေရႊ႕အေျပာင္းမ်ားတြင္ ထိခုိက္မႈရႇိျခင္း အစရႇိသည့္ ကိစၥမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပုိင္မႇ အမည္မေဖာ္လုိသူ အရာရႇိတစ္ဦးက ''ကားအတင္အခ်က သေဘၤာလုိင္းေတြကပဲ လုပ္တာပါ။ သူတုိ႔ ဒ႐ုိင္ဘာေတြနဲ႔ သူတုိ႔လုပ္တာပါ။ ပစၥည္းေပ်ာက္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္မႇာေပ်ာက္တယ္ဆုိတာ သတင္းေပးရင္ ကြၽန္ေတာ္ထဲမႇာ ေပ်ာက္တယ္လုိ႔ေျပာရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စုံစမ္းေပးပါတယ္။ ဒီမႇာက ပစၥည္းေတြကုိ သေဘၤာကခ်ကတည္းက ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ၿပီး မႇတ္တမ္းတင္ ထားတာ ရႇိပါတယ္။ ဘယ္ပစၥည္းပါတယ္၊ မပါဘူးဆုိတာ မႇတ္တမ္းတင္ထားတယ္။ ပ်က္စီးေနရင္လည္း ပ်က္စီးေနတယ္ေပါ့။ ပစၥည္းစထုတ္ကတည္းက ကုိယ့္ပစၥည္း ေပ်ာက္တယ္ဆုိရင္ သတင္းပုိ႔ပါ။ အဲဒါဆုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရႇင္းေပးပါတယ္။ အျပင္ေရာက္မႇ ေပ်ာက္တာဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း မတတ္ႏုိင္ဘူး။ ကားထဲမႇာ အလုပ္သမားေတြ ၀င္အိပ္တယ္ ဆုိတာမ်ဳိးက ထင္တာေျပာ တာ ျဖစ္ႏုိင္ ပါတယ္။ ၀င္အိပ္လုိ႔ ဘယ္ရမလဲ ေသာ့က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမႇာ တစ္ခါတည္း အပ္ရတာပါ။ ေနာက္ေတာ့မႇ ကားရဲ႕ တာ၀န္ရႇိသူ လာထုတ္မႇ ကားေသာ့ကုိ ထုတ္ေပးတာပါ။ ကားပစၥည္းေတြေပ်ာက္ ရင္ ေပ်ာက္ေၾကာင္း တစ္ခါတည္းေျပာသြားလုိက္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မႇာလည္း လုံျခံဳေရး၀န္ ထမ္းေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ စီစီတီဗီြေတြနဲ႔အလုပ္ လုပ္ၾကတာပါ။ တစ္ခါတည္းေျပာ၊ တစ္ခါ တည္းရႇင္းၾကပါ'' ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္တြင္းရႇိ အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ သက္တမ္းၾကာျမင့္သည့္ ယာဥ္အုိယဥ္ေဟာင္းမ်ား ကို ျပန္လည္အပ္ႏႇံေစၿပီး ျပည္ပမႇ အစားထိုးတင္သြင္းခြင့္ ျပဳျခင္းကို ကုန္သြယ္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံျခား ကုန္သြယ္မႈဘဏ္၊ ျမန္မာ့ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈႏႇင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ဘဏ္တို႔ပါ၀င္ေသာ သက္တမ္း ၾကာျမင့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား ပယ္ဖ်က္အပ္ႏႇံ အစားထိုးလဲလႇယ္ေရးႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ ဌာနဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕ One Stop Service (OSS) ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစားထိုး တင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ ထုတ္ေပးျခင္းကို ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္အတြင္း မႇ စတင္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္ပမႇ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား တိုက္႐ုိက္၀ယ္ယူ တင္သြင္းရန္ အခက္အခဲရႇိသူမ်ားအား ျပည္ တြင္းေမာ္ေတာ္ ကား အေရာင္းစင္တာမ်ားတြင္ ၀ယ္ယူႏိုင္ရန္အတြက္ Sale Center မ်ားတြင္ ၀ယ္ယူခြင့္ ပါမစ္ မ်ားအား ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္မႇစ၍ စတင္ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment