Thursday, May 15, 2014

လူေပါင္း ၃၆ဝေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ့ၿပီး ေနာက္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းမႀကီး အား အဆင့္ သုံးဆင့္ ျဖင့္ နိုင္ငံ တကာအဆင့္ ျမႇင့္ ရန္ အစိုးရဆုံးျဖတ္

Photo: လူေပါင္း ၃၆ဝေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ့ၿပီး ေနာက္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းမႀကီး အား အဆင့္ သုံးဆင့္ ျဖင့္ နိုင္ငံ တကာအဆင့္ ျမႇင့္ ရန္ အစိုးရဆုံးျဖတ္
Thursday, May 15, 2014

ရန္ကုန္၊ ေမ ၁၄- လူ ၁၄ဦးအ သက္ဆုံးရွုံးခဲ့ရသည့္ ရာဇာမင္းခရီး သည္တင္အျမန္ဘတ္စ္ကား ရန္ကုန္ -မႏၲေလးလမ္းမႀကီး၌ တိမ္းေမွာက္ မွုျဖစ္အၿပီး ၄၈နာရီအတြင္း အဆို ပါ ေသမင္း တမံလမ္း မႀကီးအား နိုင္ငံ တကာအဆင့္ ျမႇင့္တင္ရန္ အစိုးရ က ဆုံးျဖတ္ လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အႀကီး တန္းအရာရွိႀကီးတစ္ဦးက ဒီမိုကေရ စီတူေဒးသို႔ အတည္ ျပဳေျပာ ၾကား သည္။

''ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္း မႀကီးကို အဆင့္သုံးဆင့္ထားၿပီး နိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အေဝးေျပးလမ္း မႀကီးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ ရြက္သြား မွာျဖစ္ပါတယ္။ Fully Access Control အဆင့္ရ ေအာင္ အဆင့္ ျမႇင့္တင္သြားမယ္'' ဟု အဆိုပါအရာ ရွိႀကီးတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ ပထမ အဆင့္အေနျဖင့္ တံတား မ်ားအား အဆင့္ျမႇင့္တင္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ယခုေလးလမ္းသြားအဆင့္မွ ေျခာက္လမ္းသြားႏွင့္ ေနာက္ဆုံး အဆင့္ရွ စ္လမ္း သြားတံတား အဆင့္ ျပဳျပင္ တည္ ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ သည္။ ဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ အ ျမန္လမ္းမႀကီးအား ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးအျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆုံး အဆင့္အေနျဖင့္ လမ္းတစ္ေလၽွာက္ စီစီတီဗြီကင္မရာမ်ား တပ္ဆင္သြား ၿပီး ယာဥ္သြားလာမွုအေျခအေနမ်ား ကို ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္ဌာနမွ ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းေက်ာင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ''ျမင့္ေနတဲ့ လမ္းလယ္ ကၽြန္း ေတြကိုႏွိမ့္မယ္။ ၿပီးရင္ ၿခံစည္းရိုး ေတြကာမယ္။ လမ္းတစ္ေလၽွာက္ ေဘးဝဲယာမွာ Guard Rail ေတြ အျပည့္တပ္ဆင္သြားမယ္။ လမ္းေပၚ ကို ကၽြဲ၊ ႏြား တိရစၧာန္ေတြ၊ ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ လူေတြ ျဖတ္သန္း လို႔မရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ အျမန္လမ္းမ ႀကီးႏွင့္အၿပိဳင္ ဝဲယာတစ္ဖက္တစ္ ခ်က္မွာ ရြာေတြက လူေတြ အသုံး ျပဳနိုင္မယ့္ ယာဥ္ေၾကာတစ္ေၾကာပါ လမ္းေတြေဖာက္သြားေပးဖို႔ စီမံ ခ်က္ေတြ ေရးဆြဲထားပါတယ္''ဟု အဆိုပါအရာရွိက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္း မႀကီးတစ္ေလၽွာက္တြင္ အျပည့္အဝ ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ရန္ စီစီတီဗြီကင္မရာ အလုံး ၄ဝဝတပ္ဆင္ပါက လုံေလာက္ မွုရွိေၾကာင္း တြက္ခ်က္ထားၿပီးျဖစ္ သည္ဟုလည္း သိရ သည္။ အဆိုပါလမ္း အား နိုင္ငံတကာ အဆင့္မီလမ္းအျဖစ္ ျမႇင့္တင္ရာတြင္ USAID က ၁ဝကီလိုမီတာအရွည္ ရွိေသာ လမ္းပုံစံတစ္ခုကို ေရွ႕ေျပး တည္ေဆာက္ရန္ နည္းပညာ အကူ အညီ မ်ားေပးမည္ဟုလဲ သိရသည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းမႀကီး အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ နိုင္ငံ ေတာ္ဘ႑ာအျပင္ နိုင္ငံတကာမွ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကး အကူအညီ မ်ား ရယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သတင္း ရရွိ သည္။ ''အဆင့္ေတြအားလုံးၿပီးသြား ရင္ေတာ့ ဒီလမ္းမႀကီး ဟာ နိုင္ငံတ ကာမွာေတြ႕ရတဲ့ အျမန္လမ္းမႀကီး ေတြအတိုင္းျဖစ္လာမွာျဖစ္ၿပီး လက္ ရွိကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးေတြကေန နိုင္လြန္ ကတၱရာ လမ္းမႀကီးေတြအ သြင္ေျပာင္းလဲသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ထိုအရာရွိႀကီးကေျပာဆိုသည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းမႀကီးအဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကို ေမ ၁၅ရက္ (ယေန႔) မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ရထားဝန္ႀကီးဌာန၌ ျပဳလုပ္မည့္ သတင္း စာ ရွင္းလင္းပြဲ တြင္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားမည္ဟု သတင္းရရွိသည္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ သည့္ အဆိုပါလမ္းတြင္ ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မွုေၾကာင့္ ၃၆၇ ဦးေသဆုံးခဲ့ ၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ အဆိုပါအျမန္လမ္း တြင္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မွု ၁၂မွုျဖစ္ ပြားခဲ့ ေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း တစ္ေနရာကို ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပုံ - သက္ပိုင္ (အလင္းပန္းခ်ီ)
[--Democracy today Daily Newspaper--]
ရန္ကုန္၊ ေမ ၁၄- လူ ၁၄ဦးအ သက္ဆုံးရွုံးခဲ့ရသည့္ ရာဇာမင္းခရီး သည္တင္အျမန္ဘတ္စ္ကား ရန္ကုန္ -မႏၲေလးလမ္းမႀကီး၌ တိမ္းေမွာက္ မွုျဖစ္အၿပီး ၄၈နာရီအတြင္း အဆို ပါ ေသမင္း တမံလမ္း မႀကီးအား နိုင္ငံ တကာအဆင့္ ျမႇင့္တင္ရန္ အစိုးရ က ဆုံးျဖတ္ လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အႀကီး တန္းအရာရွိႀကီးတစ္ဦးက ဒီမိုကေရ စီတူေဒးသို႔ အတည္ ျပဳေျပာ ၾကား သည္။

''ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္း မႀကီးကို အဆင့္သုံးဆင့္ထားၿပီး နိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အေဝးေျပးလမ္း မႀကီးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ ရြက္သြား မွာျဖစ္ပါတယ္။ Fully Access Control အဆင့္ရ ေအာင္
အဆင့္ ျမႇင့္တင္သြားမယ္'' ဟု အဆိုပါအရာ ရွိႀကီးတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ ပထမ အဆင့္အေနျဖင့္ တံတား မ်ားအား အဆင့္ျမႇင့္တင္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ယခုေလးလမ္းသြားအဆင့္မွ ေျခာက္လမ္းသြားႏွင့္ ေနာက္ဆုံး အဆင့္ရွ စ္လမ္း သြားတံတား အဆင့္ ျပဳျပင္ တည္ ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ သည္။ ဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ အ ျမန္လမ္းမႀကီးအား ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးအျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆုံး အဆင့္အေနျဖင့္ လမ္းတစ္ေလၽွာက္ စီစီတီဗြီကင္မရာမ်ား တပ္ဆင္သြား ၿပီး ယာဥ္သြားလာမွုအေျခအေနမ်ား ကို ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္ဌာနမွ ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းေက်ာင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ''ျမင့္ေနတဲ့ လမ္းလယ္ ကၽြန္း ေတြကိုႏွိမ့္မယ္။ ၿပီးရင္ ၿခံစည္းရိုး ေတြကာမယ္။ လမ္းတစ္ေလၽွာက္ ေဘးဝဲယာမွာ Guard Rail ေတြ အျပည့္တပ္ဆင္သြားမယ္။ လမ္းေပၚ ကို ကၽြဲ၊ ႏြား တိရစၧာန္ေတြ၊ ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ လူေတြ ျဖတ္သန္း လို႔မရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ အျမန္လမ္းမ ႀကီးႏွင့္အၿပိဳင္ ဝဲယာတစ္ဖက္တစ္ ခ်က္မွာ ရြာေတြက လူေတြ အသုံး ျပဳနိုင္မယ့္ ယာဥ္ေၾကာတစ္ေၾကာပါ လမ္းေတြေဖာက္သြားေပးဖို႔ စီမံ ခ်က္ေတြ ေရးဆြဲထားပါတယ္''ဟု အဆိုပါအရာရွိက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္း မႀကီးတစ္ေလၽွာက္တြင္ အျပည့္အဝ ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ရန္ စီစီတီဗြီကင္မရာ အလုံး ၄ဝဝတပ္ဆင္ပါက လုံေလာက္ မွုရွိေၾကာင္း တြက္ခ်က္ထားၿပီးျဖစ္ သည္ဟုလည္း သိရ သည္။ အဆိုပါလမ္း အား နိုင္ငံတကာ အဆင့္မီလမ္းအျဖစ္ ျမႇင့္တင္ရာတြင္ USAID က ၁ဝကီလိုမီတာအရွည္ ရွိေသာ လမ္းပုံစံတစ္ခုကို ေရွ႕ေျပး တည္ေဆာက္ရန္ နည္းပညာ အကူ အညီ မ်ားေပးမည္ဟုလဲ သိရသည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းမႀကီး အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ နိုင္ငံ ေတာ္ဘ႑ာအျပင္ နိုင္ငံတကာမွ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကး အကူအညီ မ်ား ရယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သတင္း ရရွိ သည္။ ''အဆင့္ေတြအားလုံးၿပီးသြား ရင္ေတာ့ ဒီလမ္းမႀကီး ဟာ နိုင္ငံတ ကာမွာေတြ႕ရတဲ့ အျမန္လမ္းမႀကီး ေတြအတိုင္းျဖစ္လာမွာျဖစ္ၿပီး လက္ ရွိကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးေတြကေန နိုင္လြန္ ကတၱရာ လမ္းမႀကီးေတြအ သြင္ေျပာင္းလဲသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ထိုအရာရွိႀကီးကေျပာဆိုသည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းမႀကီးအဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကို ေမ ၁၅ရက္ (ယေန႔) မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ရထားဝန္ႀကီးဌာန၌ ျပဳလုပ္မည့္ သတင္း စာ ရွင္းလင္းပြဲ တြင္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားမည္ဟု သတင္းရရွိသည္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ သည့္ အဆိုပါလမ္းတြင္ ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မွုေၾကာင့္ ၃၆၇ ဦးေသဆုံးခဲ့ ၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ အဆိုပါအျမန္လမ္း တြင္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မွု ၁၂မွုျဖစ္ ပြားခဲ့ ေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း တစ္ေနရာကို ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပုံ - သက္ပိုင္ (အလင္းပန္းခ်ီ)

No comments:

Post a Comment