Wednesday, July 16, 2014

အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီး ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းေရး ႏွစ္အလိုက္လုပ္ငန္းစီမံခ်က္မ်ား ေရးဆြဲထားၿပီးျဖစ္


Photo: အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း

ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီး ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းေရး ႏွစ္အလိုက္လုပ္ငန္းစီမံခ်က္မ်ား ေရးဆြဲထားၿပီးျဖစ္
Wednesday, July 16, 2014

အမ်ိဳးသားလြတ္ေတာ္ ဒႆမပုံမွန္အစည္းအေ၀း(၂၈)ရက္ေျမာက္ေန ့ကို ယေန ့နံနက္ ၁၀နာရီတြင္ က်င္းပၿပီး လမ္း၊ တံတား၊ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ စည္ပင္သာယာေရးက႑ဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းေျဖၾကားျခင္းႏွင့္ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခု အတည္ျပဳျခင္းတို ့ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးမ်ိဳးထြန္းေအာင္၏ “ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးအား ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာျဖင့္ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ အဆင့္ျမင့္တင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည့္ အစီအစဥ္ကို သိရွိလိုေၾကာင္း” ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ၀င္းျမင့္က ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးကို အဆင့္ျမင့္တင္ ျပဳျပင္ျခင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ၁၂ဘီလီယံ ခြင့္ျပဳရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းအတြက္ ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြျဖင့္ လ်ာထားခ်က္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ Concrete Barrier ၁၉၆၉၅ ခု ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေျခာက္ေပအျမင့္ ၿခံစည္းရိုး ၅မိုင္ ၄ဖာလုံ ကာရံျခင္း၊ ေက်းရြာကုန္ထုတ္လမ္း ၄၀မိုင္ ၇ဖာလုံ ေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ Guard Rail မ်ား တပ္ဆင္ျခင္း ၅၀မိုင္ ၄ဖာလုံ၊ ေက်ာက္ရိုးစီေျမကာနံရံေပ ၆၃၃၀ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ သတိေပးအခ်က္ျပမီး ၁၄၄ ခုတပ္ဆင္ျခင္း၊ ကူကြဲ-စကားအင္း-တံခြန္တိုင္ လမ္းလယ္ကၽြန္းကို Raised မွ Depress Medium သို ့ ေျပာင္းလဲတည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ ေျမသားတာေပါင္အေျခကို သတ္မွတ္ပုံစံအတိုင္း ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျခင္း ေပ ၄၉၀၈၀ ႏွင့္ တံတား ငါးစင္း တိုးခ်ဲ ့တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးခဲ့ပါေၾကာင္း။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းေရးအတြက္ ယာဥ္ၾကံ ့ခိုင္မႈ စစ္ေဆးျခင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္၊ ယာဥ္လိုင္စင္၊ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ စစ္ေဆးျခင္း၊ အရက္မူးတိုင္းကိရိယာျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း၊ တာယာႀကံ ့ခိုင္မႈ စစ္ေဆးျခင္း၊ ယာဥ္ေအာက္ပိုင္း ႀကံ ့ခိုင္မႈ စစ္ေဆးျခင္းတို ့အား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးကို အဆင့္ျမင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ျပည္ေထာင္စု ေငြလုံးေငြရင္း ရန္ပုံေငြ က်ပ္ ၁၅ဘီလီယံျဖင့္ ၃၅မိုင္ ၇ဖာလုံ AC ခင္းျခင္း၊ တံတား ခုႏွစ္စင္း ေရျပြန္တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ အ၀င္/အထြက္ ကြန္ကရစ္ခင္းျခင္း၊ ေပ်ာ္ဘြယ္-နတ္ေမာက္ ရထားလမ္းႏွင့္ တံတားလမ္းၾကား ကြန္ကရစ္ခင္းျခင္း ၂၂၂၆ ေပ၊ ၅မိုင္ ၄ဖာလုံ ေက်ာက္ေရာေျမလမ္းပခုံး ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ၅မိုင္ ၃ဖာလုံ လမ္းလယ္ကၽြန္း အုတ္စီေရေျမာင္း ျပဳလုပ္ျခင္း၊ Rest Camp မ်ားတြင္ လမ္းမီးတိုင္ ၆၂တိုင္ Overhead Light တပ္ဆင္ျခင္း၊ Guard Rail တပ္ဆင္ျခင္း ၄၅မိုင္၊ အရွိန္ထိန္း ကင္မရာ ၆ ခု တပ္ဆင္ျခင္း၊ ကီလိုမီတာတိုင္ ၁၁၇၈ ခု စိုက္ထူျခင္းတို ့ကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အထူးျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း ရန္ပုံေငြျဖင့္ တံတား ၂၅စင္းအား တစ္ဖက္လွ်င္ မူလ ၂၄ေပမွ ၄၈ေပ အက်ယ္ခ်ဲ ့ျခင္းတို ့ကို ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ျဖည့္စြက္ ရန္ပုံေငြ က်ပ္ ၁၀ဘီလီယံျဖင့္ ၂၅ေပအက်ယ္ AC ခင္းျခင္း ၂၆မိုင္၊ Guard Rail တပ္ဆင္ျခင္း မိုင္ ၂၀၊ တံတား ၂၅စင္းအား တစ္ဘက္လွ်င္ မူလ ၂၄ေပမွ ၄၈ေပ အက်ယ္ခ်ဲ ့ျခင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ရန္ပုံေငြတင္ျပေတာင္းခံသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ စတင္၍ ေနာက္ ၃ႏွစ္ကာလအတြက္ ႏွစ္အလိုက္ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္မ်ား ေရးဆြဲထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အလိုက္ ခြင့္ျပဳရရွိသည့္ ရန္ပုံေငြအေပၚမူတည္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဘ႑ာေရးႏွစ္အကုန္တြင္ ၿပီးစီးမႈရာခိုင္ႏူန္းျဖင့္ တင္ျပသြားရန္ အစီအစဥ္ရွိပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။

Yangon-Mandalay Expresswayအမ်ိဳးသားလြတ္ေတာ္ ဒႆမပုံမွန္အစည္းအေ၀း (၂၈)ရက္ေျမာက္ေန ့ကို ယေန ့နံနက္ ၁၀နာရီတြင္ က်င္းပၿပီး လမ္း၊ တံတား၊ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ စည္ပင္သာယာေရးက႑ဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းေျဖၾကားျခင္းႏွင့္ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခု အတည္ျပဳျခင္းတို ့ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးမ်ိဳးထြန္းေအာင္၏ “ရန္ကုန္-မႏၲေလး
အျမန္လမ္းမႀကီးအား ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာျဖင့္ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ အဆင့္ျမင့္တင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည့္ အစီအစဥ္ကို သိရွိလိုေၾကာင္း” ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ၀င္းျမင့္က ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးကို အဆင့္ျမင့္တင္ ျပဳျပင္ျခင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ၁၂ဘီလီယံ ခြင့္ျပဳရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းအတြက္ ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြျဖင့္ လ်ာထားခ်က္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ Concrete Barrier ၁၉၆၉၅ ခု ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေျခာက္ေပအျမင့္ ၿခံစည္းရိုး ၅မိုင္ ၄ဖာလုံ ကာရံျခင္း၊ ေက်းရြာကုန္ထုတ္လမ္း ၄၀မိုင္ ၇ဖာလုံ ေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ Guard Rail မ်ား တပ္ဆင္ျခင္း ၅၀မိုင္ ၄ဖာလုံ၊ ေက်ာက္ရိုးစီေျမကာနံရံေပ ၆၃၃၀ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ သတိေပးအခ်က္ျပမီး ၁၄၄ ခုတပ္ဆင္ျခင္း၊ ကူကြဲ-စကားအင္း-တံခြန္တိုင္ လမ္းလယ္ကၽြန္းကို Raised မွ Depress Medium သို ့ ေျပာင္းလဲတည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ ေျမသားတာေပါင္အေျခကို သတ္မွတ္ပုံစံအတိုင္း ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျခင္း ေပ ၄၉၀၈၀ ႏွင့္ တံတား ငါးစင္း တိုးခ်ဲ ့တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးခဲ့ပါေၾကာင္း။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းေရးအတြက္ ယာဥ္ၾကံ ့ခိုင္မႈ စစ္ေဆးျခင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္၊ ယာဥ္လိုင္စင္၊ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ စစ္ေဆးျခင္း၊ အရက္မူးတိုင္းကိရိယာျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း၊ တာယာႀကံ ့ခိုင္မႈ စစ္ေဆးျခင္း၊ ယာဥ္ေအာက္ပိုင္း ႀကံ ့ခိုင္မႈ စစ္ေဆးျခင္းတို ့အား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးကို အဆင့္ျမင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ျပည္ေထာင္စု ေငြလုံးေငြရင္း ရန္ပုံေငြ က်ပ္ ၁၅ဘီလီယံျဖင့္ ၃၅မိုင္ ၇ဖာလုံ AC ခင္းျခင္း၊ တံတား ခုႏွစ္စင္း ေရျပြန္တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ အ၀င္/အထြက္ ကြန္ကရစ္ခင္းျခင္း၊ ေပ်ာ္ဘြယ္-နတ္ေမာက္ ရထားလမ္းႏွင့္ တံတားလမ္းၾကား ကြန္ကရစ္ခင္းျခင္း ၂၂၂၆ ေပ၊ ၅မိုင္ ၄ဖာလုံ ေက်ာက္ေရာေျမလမ္းပခုံး ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ၅မိုင္ ၃ဖာလုံ လမ္းလယ္ကၽြန္း အုတ္စီေရေျမာင္း ျပဳလုပ္ျခင္း၊ Rest Camp မ်ားတြင္ လမ္းမီးတိုင္ ၆၂တိုင္ Overhead Light တပ္ဆင္ျခင္း၊ Guard Rail တပ္ဆင္ျခင္း ၄၅မိုင္၊ အရွိန္ထိန္း ကင္မရာ ၆ ခု တပ္ဆင္ျခင္း၊ ကီလိုမီတာတိုင္ ၁၁၇၈ ခု စိုက္ထူျခင္းတို ့ကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အထူးျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း ရန္ပုံေငြျဖင့္ တံတား ၂၅စင္းအား တစ္ဖက္လွ်င္ မူလ ၂၄ေပမွ ၄၈ေပ အက်ယ္ခ်ဲ ့ျခင္းတို ့ကို ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ျဖည့္စြက္ ရန္ပုံေငြ က်ပ္ ၁၀ဘီလီယံျဖင့္ ၂၅ေပအက်ယ္ AC ခင္းျခင္း ၂၆မိုင္၊ Guard Rail တပ္ဆင္ျခင္း မိုင္ ၂၀၊ တံတား ၂၅စင္းအား တစ္ဘက္လွ်င္ မူလ ၂၄ေပမွ ၄၈ေပ အက်ယ္ခ်ဲ ့ျခင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ရန္ပုံေငြတင္ျပေတာင္းခံသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ စတင္၍ ေနာက္ ၃ႏွစ္ကာလအတြက္ ႏွစ္အလိုက္ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္မ်ား ေရးဆြဲထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အလိုက္ ခြင့္ျပဳရရွိသည့္ ရန္ပုံေငြအေပၚမူတည္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဘ႑ာေရးႏွစ္အကုန္တြင္ ၿပီးစီးမႈရာခိုင္ႏူန္းျဖင့္ တင္ျပသြားရန္ အစီအစဥ္ရွိပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။

Yangon-Mandalay Expressway

No comments:

Post a Comment