Sunday, February 8, 2015

အာရွအေရွ ့ဖ်ားမွတိုက္ဆင္



ေတာင္ကိုရီးယားနိုင္ငံသည္ စစ္ျပီးကာလတြင္ယင္းတို ့၏သံခ်ပ္ကာတပ္ဖြဲ ့မ်ားကို အဆင့္ျမွင့္ တင္ျပီးအင္အားေတာင့္တင္းေစရန္ႀကံေဆာင္ႀကိဳးစားခဲ့ႀကသည္။၁၉၇၀ခုႏွစ္မ်ားတြင္ေတာင္ကိုရီးယားနိုင္ငံသည္စစ္ျပီးေခတ္က်န္ ရွားမင္းတင့္မိသားစု၏မ်ိဳးကြဲျဖစ္ေသာM4A3E8 မ်ားကို အနားေပးခဲ့ရသည္။ထိုအခါယင္းတို ့၏တင့္တပ္ဖြဲ ့တြင္အမာခံပင္မေက်ာရိုးမ်ားအျဖစ္ M47နဲ ့ M48 panton တင့္ကားမ်ားသာက်န္ရွိေတာ့ သည္။ယင္းအေျခ အေနတြင္ျငွိဳးသူ ့ရန္ဘက္ ေျမာက္ကိုရီးယားနိုင္ငံတြင္T62ကဲ့သို ့တင့္ကားမ်ားကို နည္းပညာအကူအညီႀကီးမားစြာျဖင့္ ထုတ္လုပ္နိုင္သည့္ အေျခအေနျဖစ္ျပီးတင့္ကား နည္းပညာမွာလည္းေကာင္းမြန္ေနေသာအခ်ိန္ျဖစ္သည္။
ထို ့ေႀကာင့္ ထိုအေျခအေနမ်ားကိုလိုက္မွီရန္အတြက္ကိုရီးယားတပ္ဖြဲ ့အႀကီးအကဲမ်ားမွာႀကံေဆာင္ခဲ့ႀက သည္။အေမရိကန္မွ M60A1အမ်ိဳးအစားတိုက္ပြဲဝင္တင့္မ်ားကိုပထမဦးစြာမွာယူခဲ့ေသာ္လဲ အေရအတြက္ လံုေလာက္စြာမရျခင္း။နည္းပညာပိုင္းအရယွဥ္ျပိဳင္ဖို ့ အနည္းငယ္အားနည္းေနျခင္းမ်ားေႀကာင့္ အစီအစဥ္ပ်က္သြားခဲ့ေတာ့သည္။
ေနာက္ အစီ အစဥ္ တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ရွိရင္းစြဲ အမာခံတင့္မ်ားကို အဆင့္ျမွင့္တင္ခဲ့ျပီးLeopad တင့္ကားကို လိုင္စင္ျဖင့္ကူးယူထုတ္လုပ္ရန္အတြက္ႀကံေဆာင္ခဲ့ႀကသည္။ထိုအစီအစဥ္နွစ္ရပ္တြင္ လိုင္စင္ကူးယူထုတ္လုပ္ရန္ပ်က္ျပယ္ခဲ့ျပီးရွိရင္းစြဲတင့္ကားမ်ားကိုသာM48A3K;M48A5K စသျဖင့္ အဆင့္ျမွင့္တင္သံုးစြဲခဲ့ေတာ့သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ေျမာက္ကိုရီးယား၏တင့္ကားမ်ားမွာလည္းပိုမိုအဆင့္ျမင့္သည့္အေနအထားတစ္ခုကိုေရာက္လာခဲ့ျပီးလက္ရွိ တင့္ကားအင္အားစုမ်ားျဖင့္ ယွဥ္ျပိဳင္ရန္မျဖစ္နိုင္ေသာေႀကာင့္ ပိုမိုသစ္ဆန္းျပီးအဆင့္အတန္းျမင့္ေသာတင့္ကားမ်ိဳးဆက္တစ္ခုကို အစပ်ိဳးရန္ဆံုးျဖတ္ခဲ့ႀကသည္။
ဤသို ့ျဖင့္ M1Arbumတင့္ကိုအေျခခံထားေသာစံျပဳတင့္ကားတစ္စီးသည္ေတာင္ကိုရီးယားတင့္တပ္ဖြဲ ့တြင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္အတြက္ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံခဲ့ရေတာ့သည္။
XK1
XM1(M1၏Prototype)ကိုအေျခခံျပီးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွဴ ့နွင့္အဆင့္ျမင့္စနစ္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ထည့္သြင္းထားေသာK1တြင္ ပါဝင္ေသာစနစ္မ်ားသည္ အခ်ိဳ ့M1 တင့္ကားမ်ားတြင္ေတာင္မပါဝင္ေသာစနစ္မ်ားစြာပါဝင္ေနျခင္းသည္အလြန္ထူးျခားေသာအခ်က္ျဖစ္ပါသည္။၁၉၈၃ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္းျပီးစီးခဲ့ျပီးK1စုစုေပါင္း၁၀၂၇စီးကို၁၉၈၅ႏွင့္၁၉၉၈ႀကားထဲတြင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။
General Dyanemic M1ကို တုပထုတ္လုပ္ထားေသာ္လည္းHydropneumatic Suspension ႏွင့္ Torsion Bar စသည့္ ေရြ ့လွ်ားမွဴ ့ထိန္းခ်ဳပ္အားေကာင္းေသာစနစ္နွစ္ခုေပါင္းစပ္မွဴ ့မွာM1တြင္ပင္မပါဝင္ေသာစနစ္ပင္ျဖစ္သည္။အဆိုပါစနစ္မ်ားေႀကာင့္ တင့္ကားကိုပိုမိုတည္ျငိမ္မွဴ ့ရေစမည္ျဖစ္သည္။အေျမွာက္ပစ္ခတ္မွဴ ့တြင္လည္းပိုမိုတည္ျငိမ္မွဴ ့ရေစမည္ျဖစ္သည္။
ကြပ္ကဲသူ။ယာဥ္ေမာင္း။အေျမွာက္ပစ္သမား။က်ည္ထိုးသူ။စသျဖင့္ေလးဦးလိုက္ပါရျပီး၁၀၅မမ အေျမွာက္ကိုအသံုးျပဳထားပါသည္။ေပါင္းစပ္သံခ်ပ္ကာအားအသံုးျပဳထားပါသည္။Commanderေနရာတြင္၁၂.၇မမ စက္ေသနက္ႀကီးတစ္လက္။က်ည္ထိုးသူေနရာတြင္၇.၆၂စက္လက္ငယ္တစ္လက္နွင့္ အရန္အျဖစ္ေနာက္ထပ္၇.၆၂မမစက္လက္ငယ္တစ္လက္တို ့ ပါဝင္ပါသည္။ျမင္းေကာင္ေရ၁၂၀၀အားရွိျပီးဆီအျပည့္က်ည္အျပည့္ျဖင့္ ကီလိုမီတာ၅၀၀ထိစစ္ဆင္နိုင္ပါသည္။
K1A1
K1ကိုထပ္မံအဆင့္ျမွင့္တင္ထားေသာK1A1ကို ၂၀၀၁ခုႏွစ္တြင္ ထပ္မံလက္ခံရရွိခဲ့ျပီးK1ထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာပစ္ခတ္မွဴ ့ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစနစ္မ်ား။ေလဆာေရာင္ျခည္သံုးပစ္မွတ္ရွာစနစ္မ်ား။ပါဝင္လာပါသည္။ညတိုက္ပြဲ ဝင္စနစ္မ်ား။အပူေငြ ့ပံုရိပ္ေဖာ္စက္မ်ားစသျဖင့္ အဆင့္ျမွင့္တင္ခဲ့ျပီး၁၀၅မမ အေျမွာက္ေနရာတြင္၁၂၀မမ ေျပာင္းေခ်ာအေျမွာက္ကိုတပ္ဆင္ခဲ့သည္။စုစုေပါင္း၄၈၄စီးထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီးK1အခ်ိဳ ့အားလည္းK1A1အျဖစ္သို ့ အဆင့္ျမွင့္တင္ခဲ့သည္။
K1A2
K1A2စီမံကိန္းကို၂၀၀၂ခုႏွစ္မွစတင္သုေတသနျပဳခဲ့ျပီး၂၀၁၂ခုႏွစ္တြင္ထုတ္လုပ္မွဴ ့စတင္နိုင္ခဲ့ပါသည္။၂၀၁၃ခုႏွစိဒီဇင္ဘာတြင္ပထမဆံုးK1A2ကိုျပသခဲ့ျပီးေနာက္ဆံုးေပၚစနစ္မ်ားျဖင့္အဆင့္ျမွင့္တင္ထားခဲ့သည္။အလိုအေလ်ွာက္အမိန္ ့ေပးကြပ္ကဲထိန္းခ်ဳပ္မွဴ ့စနစ္။ရန္သူမိတ္ေဆြခြဲျခားသည့္စနစ္မ်ား။GPS မ်ား။တည္ေနရာျပစနစ္မ်ား။တင့္ကားတြင္းမွေန၍မိမိ ၏အျခားတပ္ဖြဲ ့မ်ား။ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္မ်ား ကိုခ်ိတ္ဆက္သတင္းရယူျပီးေပါင္းစပ္တိုက္ပြဲဝင္နိုင္သည့္စနစ္မ်ား။ေလဆာေရာင္ျခည္သတိေပးစနစ္မ်ား။ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္အျပည့္အစံုႏွင့္ ကြန္ျပဴတာထိန္းခ်ဳပ္စနစ္မ်ားတပ္ဆင္ထားျပီးရန္သူ ့ ေလဆာပဲ့ထိန္းဒံုးပ်ံမ် ားႏွင့္ေရာ့ကဒ္မ်ားရန္မွကာကြယ္ဖို ့ APSစနစ္တစ္ခုလဲတပ္ဆင္ထားပါသည္။
K1A2သည္ ေတာင္ကိုရီးယားK1A1အားလံုးအားအဆင့္ျမွင့္တင္ရန္ အတြက္ျပဳလုပ္ထားေသာ ပေရာ့ဂ်က္တစ္ခုျဖစ္ျပီး၂၀၂၂ခုႏွစ္တြင္K1A1အားလံုးအားအဆင့္ျမွင့္တင္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။
K1တင့္ကားအားလံုးသည္လက္ရွိေတာင္ကိုရီးယား၏ပင္မအမာခံတိုက္ခိုက္ေရးတင့္ကားမ်ားျဖစ္ႀကပါသည္။ကိုရီးယားႀကည္းတပ္ႏွင့္ ကမ္းတက္တပ္ဖြဲ ့တို ့တြင္အသံုးျပဳေနပါသည္။
K1 တင့္ကားမ်ားအေႀကာင္းအခ်က္အလက္မွားယြင္းခဲ့ပါကက်ေနာ့္တာဝန္သာျဖစ္ပါသည္။
ဆႏၵႏွင့္ဘဝတစ္ထပ္ထဲက်ပါေစခင္ဗ်ာ။

ADMIN Arthrum

No comments:

Post a Comment