Wednesday, February 4, 2015

ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲကို သမၼတက ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၂ ရက္ေနာက္ပိုင္းသို႔ ေရႊ႕ဆိုင္းျခင္းသည္ တစ္ဖက္သတ္ေရႊ႕ဆိုင္းျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား ဆက္လက္ခ်ီတက္မည္ဟု ေက်ာင္းသားမ်ား ဆံုးျဖတ္


သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုသည့္ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲအား ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ ေနာက္ပုိင္းသို႔ ေရႊ႕ဆိုင္းရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ တစ္ဖက္သတ္ ေရႊ႕ဆိုင္းျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ားအား ဆက္လက္ခ်ီတက္မည္ဟု သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ေဖေဖာ္ဝါရီ ၃ ရက္က ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။

ေဖေဖာ္ဝါရီ ၃ ရက္တြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုထားသည့္
ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးရန္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ားအား ကန္႔သတ္ထားမႈမ်ား ရွိေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ညိႇႏႈိင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနစဥ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ေရာက္ရွိလာသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက ေခၚယူေတြ႕ဆံုၿပီး ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ ေနာက္ပိုင္းမွသာ ေဆြးေႏြးပြဲ ဆက္လုပ္မည္ဟု ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက သေဘာထား ေပးပို႔လာသည္ဟု ဦးေအာင္မင္းက ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေဆြးေႏြးပြဲ ေရႊ႕ဆိုင္းခံခဲ့ရသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ႐ံုးေရွ႕တြင္ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီ ဝန္းက်င္ခန္႔တြင္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

၁၅ ဦး ေကာ္မတီတြင္ ပါဝင္သည့္ ကိုေအာင္မိႈင္းဆန္းက “ကြ်န္ေတာ္တို႔ အစည္းအေဝး မစခင္မွာ ရွိမယ့္ အေနအထားတစ္ရပ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ညိႇႏႈိင္းတယ္။ သူတို႔ဘက္က သိပ္ၿပီးေတာ့ လိုက္ေလ်ာခ်င္ပံု မေပၚဘူး။ ဒီအခ်ိန္အထိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စိတ္ရွည္စြာ ေစာင့္ဆိုင္းေနတယ္။ ေစာင့္ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပန္လည္းမသြားဘူး။ ေဆြးေႏြးပြဲကို ဆက္သြားဖို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေစာင့္ေနတယ္။ ေစာင့္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက ေက်ာင္းသားထဲက ကိုယ္စားလွယ္သံုးေယာက္ NNER ထဲက ေက်ာင္းသားသံုးေယာက္ကို ေဆြးေႏြးစရာ ရွိလို႔ပါ ဆိုၿပီးေတာ့ ေခၚတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သြားခဲ့တယ္။ သြားၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစည္းအေဝးခန္းမထဲ ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက ေျပာတယ္။ အခု သမၼတနဲ႔ စကားေျပာၿပီးၿပီ။ သမၼတဆီက အမွာစကား ရခဲ့တယ္။ သမၼတေျပာတဲ့ အမွာစကားရဲ႕ လိုရင္းက ဒီေဆြးေႏြးပြဲေတြကို သူတို႔ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ ေနာက္ပိုင္းမွ ဆက္ၿပီးေတာ့ က်င္းပႏိုင္မယ့္ အေနအထား ရွိတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ သူတို႔ေတြမွာ တျခားကိစၥေတြ ရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ မတိုင္ခင္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတာင္းဆိုထားတဲ့ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုပြဲ လုပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ အဲ့ဒါအျပင္ သူတို႔ေျပာတာက ေဒါက္တာသိန္းလြင္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း NLD ပါတီက သူတို႔ပါတီက ကိုယ္စားျပဳၿပီး လႊတ္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ NNER မွာ ေခါင္းေဆာင္မႈ ျပႆနာ  ရွိေနၿပီလို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ NNER ကို ဘယ္သူက ေခါင္းေဆာင္မွာလဲဆိုတာ သူတို႔ကို ေျပာပါလို႔လည္း ေျပာတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။

“ေနာက္တစ္ခုက သပိတ္ေမွာက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ တခ်ဳိ႕ကလည္းပဲ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားမႈ ေကာ္မတီဟာ သပိတ္ေက်ာင္းသားေတြကို ဦးေဆာင္မႈ မျပဳဘူးလို႔ ေျပာတာေတြ ရွိတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို တစ္ဖက္သတ္ စြပ္စြဲေျပာတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီအခ်က္ ႏွစ္ခ်က္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေျပာသြားပါတယ္” ဟု ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ယင္းသို႔ ေျပာၾကားခဲ့မႈအေပၚ ကိုေအာင္မိႈင္းဆန္းက “မနက္တုန္းက ဆိုရင္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ တည္းခိုေရးကိစၥမွာ အမ်ားႀကီး အခက္အခဲ ၾကံဳခဲ့ရတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္ရိပ္သာမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တည္းခ်င္တာေတာင္မွ အထက္အမိန္႔အရ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို တည္းခြင့္ မေပးဘူးဆိုေတာ့ တျခားဟိုတယ္ တစ္ခုကို ေရႊ႕ခဲ့ရတယ္။ ဟိုတယ္မွာတည္းဖို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ အခက္အခဲ ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕နဲ႔ လူႀကီးအခ်ိဳ႕သာ တည္းခဲ့ရတယ္။ က်န္တဲ့သူေတြ အားလံုးဟာ ဟိုတယ္ေရွ႕မွာပဲ ကားရပ္ၿပီး ကားေပၚမွာ တည္းခဲ့ရတယ္။ ဒါမ်ိဳးကို သူတို႔ဘက္က အဆင္ေျပေအာင္ စီစဥ္ေပးရမယ့္ တာဝန္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္တာကို စိတ္ပ်က္ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မေဆြးေႏြးေတာ့ပါဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီကိုလာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စိန္ရတုခန္းမမွာ လုပ္ခဲ့တုန္းက မီဒီယာေတြလည္း ဝင္ခြင့္ေပးတယ္။ ေလ့လာသူေတြလည္း ဝင္ခြင့္ေပးတယ္။ အဲဒီအတိုင္းပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီမွာ ဆက္ၿပီး ေတာင္းဆိုတာပါ။ တိုးၿပီး ေတာင္းဆုိေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ဘက္က တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ထစ္တယ္။ ၁၅ ဦးပဲ ဝင္ခြင့္ေပးမယ္တို႔။ သူတို႔ကို မက္ေဆ့ခ်္ေပးၿပီးသား။ သူတို႔က ဟိုဘက္ကို ေပးတဲ့ အခါမွာ ေရာက္မေရာက္ မသိဘူး။ ေရာက္ေအာင္ ေျပာႏိုင္တာ မေျပာႏိုင္တာေတာ့ မသိဘူး။ အေခါက္ေခါက္အခါခါ ေျပာေနတာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတာင္းထားတာက စိန္ရတုပံုစံအတိုင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးဖို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အခု ေန႔လည္ေရာက္တဲ့အထိ အဲ့ဒီကိစၥေတြလည္း စိတ္ရွည္သည္းခံစြာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေစာင့္ခဲ့တာပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ တန္းတူညီမွ်ေရးကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္မွာ ေဆြးေႏြးဘက္ခ်င္း တန္းတူအခြင့္အေရး ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္မွာ မရွိဘူး။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ေနာက္ပိုင္း ေရႊ႕ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ဘယ္ရက္ေရႊ႕မယ္ဆိုတာ တိုင္တိုင္ပင္ပင္ ညိႇညိႇႏႈိင္းႏႈိင္း ေဆြးေႏြးသင့္တယ္။ အဲလို ေဆြးေႏြးၿပီးမွ ေရႊ႕သင့္တယ္။ အခုဟာက သမၼတကေနၿပီးေတာ့ ေျပာတဲ့အတြက္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ေနာက္ပိုင္းကို ေရႊ႕လိုက္ၿပီလို႔ ဒါပဲေျပာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အေပၚမွာ ဘာမွ ညိႇႏႈိင္းတာလည္း မရွိဘူး။ မင္းတို႔ ေရႊ႕ခ်င္ခ်င္ မေရႊ႕ခ်င္ခ်င္ ငါတို႔ေတာ့ ေရႊ႕လိုက္ၿပီဆိုတဲ့ တစ္ဖက္သတ္ဆန္တဲ့ တံု႔ျပန္မႈေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တန္းတူညီမွ်မႈ မရွိဘူးဆိုတာကို ခံစားရတယ္” ဟု ကိုေအာင္မႈိင္းဆန္းက ေျပာၾကားသည္။

ေဒါက္တာသိန္းလြင္က “ဦးေအာင္မင္းေမးတဲ့ NNER ကို ဘယ္သူေခါင္းေဆာင္မွာလဲ ဆိုတာ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ NNER ဟာ စုေပါင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ NNER ဟာ ပညာေရးကို လိုလားတဲ့ ေက်ာင္းေတြ၊ ဆရာေတာ္ေတြ ဖြင့္ထားတဲ့ ဘကေက်ာင္းေတြ၊ ပညာေရး လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ၊ ဆရာသမဂၢေတြ ပါဝင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို လိုလားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ကြန္ရက္ျဖစ္ပါတယ္။ စုေပါင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က NNER မွာ ပါဝင္ဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ အန္အယ္လ္ဒီနဲ႔ျဖစ္တဲ့ ကိစၥက ကြ်န္ေတာ္က ပါတီဝင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ အန္အယ္လ္ဒီနဲ႔ၾကားက ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ပိုင္းျဖတ္ခ်က္က ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈဟာ နည္းလမ္းက်တယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ေတာင္းဆိုတာ ျဖစ္တယ္။ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြက တရားမွ်တတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ျမင္တယ္” ဟု သံုးသပ္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက “ကြ်န္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ကို စေရာက္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ဒီလို ကေလးကလားဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္မ်ဳိး လုပ္လိမ့္မယ္လို႔ မေမွ်ာ္မွန္းထားခဲ့ဘူး။ ေရာက္လာေတာ့ အိပ္မယ့္ေနရာကစၿပီး အခက္အခဲ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီးတာ့ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ ေနာက္ပိုင္းကို ေရႊ႕လုိက္တယ္ဆိုေတာ့ အရမ္း ေဝးကြာလြန္းအားႀကီးတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို အခ်ိန္အမ်ားႀကီး ေစာင့္ခိုင္းတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ တစ္ဖက္သတ္ သေဘာထားနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေစာင့္ခိုင္းခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ ကိုးခ်က္ထဲက သေဘာတူညီထားၿပီးတဲ့ ခုနစ္ခ်က္ထဲကေန နံပါတ္(၃)အခ်က္ကို ဖ်က္တယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အဲလိုမ်ဳိး ျဖစ္လာတာကို လက္မခံဘူး။ အစိုးရဘက္က ၁၂ ရက္ ေနာက္ပိုင္းကို ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္တယ္ဆိုရင္ သပိတ္ရပ္နားထားျခင္းကို ေရႊ႕ဆိုင္းၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သပိတ္ေတြကို ဆက္လက္ခ်ီတက္သြားမယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။

ေက်ာင္းသားသပိတ္တြင္ ပါဝင္သည့္ ကိုမင္းေသြးသစ္က “ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာမႈကို အားကိုးေသာ္လည္း အဲ့လိုေျဖရွင္းမႈကို တစ္ဖက္သတ္ ရပ္ဆိုင္းခံရတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အစကတည္းက အစိုးရက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကို မလိုက္ေလ်ာဘဲ သပိတ္ရပ္ဖို႔ကိုသာ ေျပာေနတာျဖစ္တယ္။ သူတို႔ဘက္က လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို ရပ္ေပးပါလို႔ပဲ ေျပာေနတာ အဲ့ဒီကတည္းက ကြ်န္ေတာ္တို႔ သံုးသပ္ထားတာက အစိုးရအေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတာင္းဆိုတာကို သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ လုပ္ေပးခ်င္တဲ့ စိတ္မရွိဘဲနဲ႔ သူတို႔အေပၚ ဖိအားျဖစ္ေနတဲ့ သပိတ္ကိုပဲ ရပ္ခိုင္းတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ မႏၱေလးက ရန္ကုန္ကိုဆင္းတဲ့ သပိတ္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔က ရပ္မေပးခဲ့ဘူး။ ဒီေန႔ ေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ဖက္သတ္ ရပ္ဆိုင္းျခင္းကလည္း အစိုးရရဲ႕ သေဘာထားကို ထပ္ၿပီး သက္ေသျပလုိက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရပ္နားထားတဲ့ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းေတြကလည္း သူ႕ဟာနဲ႔သူ ရန္ကုန္ကို ဆက္ခ်ီတက္မယ္။ ရန္ကုန္မွာ စုရပ္လုပ္ၿပီး သပိတ္အႀကီးႀကီးလုပ္ဖို႔ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္သြားမယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ျပည္သူကိုယံုလို႔ လမ္းေပၚထြက္ၿပီး သပိတ္ေမွာက္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ ေတာင္သာတို႔၊ ဝဲေလာင္တို႔မွာ အတားခံရတဲ့ ကိစၥမ်ဳိးေတြမွာ ျပည္သူေတြ ဝန္းရံေပးခဲ့လို႔ အတားအဆီးေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြခ်ည္းပဲဆိုရင္ ေတာင္ၾကားထဲမွာ လူမသိသူမသိ အ႐ိုက္ခံရမလား၊ အသတ္ခံရမလား မသိဘူး။ အဲ့ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ေရာက္တဲ့ၿမိဳ႕တုိင္းမွာ ျပည္သူကို ဘာလို႔ သပိတ္ေမွာက္ရသလဲဆိုတာ ရွင္းျပတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားကိုးႏုိင္တဲ့ လက္နက္က ျပည္သူပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လက္နက္မဲ့ေတြပါ။ လက္နက္ဆိုလို႔ ေဘာလ္ပင္ပဲ ရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္သူကိုပဲ အားကိုးတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ၿပီးေတာ့ မတုံ႔ျပန္ဘူး။ ျပည္သူနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာနဲ႔ ရန္ကုန္ကိုသြားဖို႔ ရည္မွန္းထားတာပါ။ အခက္အခဲ အားလံုးကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာပဲ ေက်ာ္လႊားၿပီးေတာ့ သြားမွာပါ” ဟု ဆိုသည္။

လံုျခံဳေရးခ်ထားမႈ အေနျဖင့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး႐ံုးအနီးႏွင့္ ႐ံုးေရွ႕တြင္ ရဲမွဴးအဆင့္ပါဝင္ေသာ ရဲကားမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္သြားသည့္ လမ္းထိပ္တြင္ ရဲကားမ်ား ခ်ထားသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး၊ ပုဗၺသီရိၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ မွန္ေက်ာင္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ေခတၱနားရန္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း အာဏာပိုင္မ်ား၏ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ နားခိုခြင့္ မရခဲ့ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ကားေနာက္တြင္လည္း ရဲကားမ်ား လိုက္ပါလာခဲ့ေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

Eleven Media Group


No comments:

Post a Comment