ရန္ကုန္ (မဇၩိမ)။ ။ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္၏ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးသားၿပီး အတည္ျပဳလုိက္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ရည္ၫႊန္းလ်က္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သည္ အရည္အေသြးမရွိသည့္ ပညာေရးကို ေပးရန္ ဆံုးျဖတ္ေပးလုိက္သည္ဟု ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္ NNER က ထုတ္ျပန္လုိက္သည္။
ဧၿပီလ ၁ ရက္ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္သည့္ ေၾကညာခ်က္တြင္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ NNER တို႔၏ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပြဲ ရလဒ္ျဖစ္ေသာ "လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚ စဥ္းစားႏုိင္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ေလ့လာ သင္ယူႏုိင္သည့္ သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ား" မရွိေတာ့ဘဲ အသင့္ေရးထားသည့္ စာမ်ားကိုသာ အလြတ္က်က္၊ အလြတ္ေျဖရသည့္ စာေမးပြဲစနစ္ကို ျပန္လည္က်င့္သံုးထားျခင္းေၾကာင့္ အရည္အေသြးမရွိသည့္ ပညာေရးကိုေပးရန္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္ျခင္းဟု NNER က ဆုိသည္။
အလားတူပင္ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ တိုးျမႇင့္ေပးေစလိုသည့္ဆႏၵ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ မရွိဟုလည္း NNER ေၾကညာခ်က္က ဆိုသည္။ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ကို တစ္ႏုိင္ငံလံုး အသံုးစရိတ္၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို သံုးစြဲရန္ သေဘာတူခဲ့ေသာ္လည္း အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္၏ ျပင္ဆင္ခ်က္တြင္ "ငါးႏွစ္အတြင္း သင့္ေလ်ာ္သည့္ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ႏွစ္စဥ္ တုိးျမႇင့္သံုးစြဲရန္ ရည္မွန္း ေဆာင္ရြက္မည္"ဟု ေျပာင္းလဲထားသည္ဟု NNER ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
မသန္စြမ္း ကေလးမ်ား အပါအဝင္၊ ကေလးမ်ားအားလံုး ပညာသင္ယူႏုိင္ေရးတြင္ လူတိုင္းအက်ံဳးဝင္ ပညာေရးကို NNER က လိုလားလ်က္ ရွိေသာ္လည္း အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သည္ "အထူးပညာေရး အစီအစဥ္" ကို ေရးဆြဲလ်က္ သင္ၾကားေပးမည္ ဆိုျခင္းေၾကာင့္ လူတိုင္းအက်ံဳးဝင္ ပညာေရး အယူအဆႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ ေနသည္ဟု ဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ အထူးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အျခား ဘာသာေရး အဖြဲ႔မ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ေက်ာင္းမ်ားကို အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ထားျခင္းေၾကာင့္ ယခု ျပင္ဆင္ထားသည့္ ဥပေဒသည္ "ခြဲျခား ဆက္ဆံေသာ ပညာေရး ဥပေဒ" ဟုလည္း NNER က ဆုိသည္။
အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္၏ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားသည္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆရာမ်ား၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ရာ ေရာက္သည္ဟု NNER က ဆိုထားၿပီး ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲ၏ ရလဒ္မ်ားအေပၚ ရပ္တည္ျခင္း မရွိဟုလည္း ဆိုသည္။ NNER ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ အပိုဒ္ေပါင္း ၆ ပိုဒ္ပါဝင္ၿပီး အပိုဒ္ခြဲေပါင္း ၆ ပိုဒ္ ပါဝင္သည္။
Mizzima
No comments:
Post a Comment