မေ၀းေတာ့တဲ့ အခ်ိန္ကာလမွာ တႏွစ္ကုန္လုိ႔ တႏွစ္ကူးေတာ့မယ့္ ဗုဒၶဘာသာ
ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္အခ်ိန္အခါ သမယကုိ
ေရာက္ရွိလာေတာ့မွာပါ။ ဒီလုိ အခ်ိန္အခါမွာ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြအေနနဲ႔
ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကး ေတြကုိ ႏွစ္သစ္ကုိ ပါမသြားရေလေအာင္ သႀကၤန္ေရ ဆုိတဲ့
အတာေရနဲ႔ ေဆးေၾကာပက္ဖ်န္းလုိ႔ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြ ျပဳၾက၊ ဥပုသ္သီလေတြ
ေဆာက္တည္ၾကနဲ႔ ႏွစ္သစ္ကုိ ျဖတ္သန္းတတ္ၾကတဲ့ ခ်စ္စရာဓေလ့
ထုံတမ္းအစဥ္အလာေတြဟာ ဟုိးယခင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းမ်ားလက္ထက္ ေခတ္အဆက္ဆက္
ကတည္းက တည္ရွိလာခဲ့တယ္ဆုိရင္ မမွားပါဘူး။
သႀကၤန္အခ်ိန္အခါဆုိ ရပ္ကြက္အလုိက္၊ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ စတုဒိသာေတြ ေကၽြးလုိ႔
သေျပခက္နဲ႔ ေရပက္၊ ေငြဖလားနဲ႔ ေရေလာင္း ေမာင္နဲ႔ႏွမ သားနဲ႔အမိ ခ်စ္စဖြယ္
ၾကည္စယ္ၾကတဲ့ လူငယ္ေတြဘာသာဘာ၀ ခ်စ္စရာ့သႀကၤန္ အေငြ႔အသက္ ေတြဟာ ဒီဘက္ေခတ္မွာ
တျဖည္းျဖည္း နည္းသထက္နည္း၊ ေပ်ာက္သထက္ ေပ်ာက္၊ ေနာက္ဆုံး စာအုပ္ထဲမွာပဲ
ရွာဖတ္ရေတာ့မယ့္ အေနအထားကုိ ေရာက္ရွိလာခဲ့ ရတာပါ။
ဒီလုိ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ ႐ုိးရာသႀကၤန္ဟာ
တႏွစ္ထက္တႏွစ္ မတူလုိ႔ တုိးတက္ ထြန္းကားလာခဲ့တဲ့ ေခတ္ေရးစီးေၾကာင္းနဲ႔ အတူ
ေမ်ာပါလာခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိရေလမလားပါပဲ။
အင္းေပါ့ေလ။ ျမန္ဆန္လွတဲ့ အခုလုိ အင္တာနက္ ေခတ္ႀကီးမွာ သေျပခက္နဲ႔
ေရပက္၊ ေငြဖလားနဲ႔ ေရေလာင္း၊ ခ်ိတ္ထမီ ရင္ဖုံးနဲ႔ ေရႊေျခခ်င္း၀တ္
သႀကၤန္ယိမ္းသမ လုံေမေတြနဲ႔ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ႀကီးကုိ
႐ုိးရာမပ်က္ဆင္ႏႊဲေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ရယ္စရာ ေကာင္းေနမယ္ထင္ပါတယ္။
ေတာ္ၾကာ သမၼတႀကီး ေျပာခဲ့သလုိ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ဆြဲေနတဲ့သူေတြကုိ အကုန္
ထားခဲ့မယ္ ဆုိတဲ့ထဲ မစပ္စုလည္း ပါေနမွျဖင့္။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း အလုိက္
ေျပာင္းလဲ တုိးတက္မႈကေတာ့ ရွိၿမဲ ရွိဆဲ လက္ခံၿမဲ လက္ခံရေပလိမ့္မယ္။
ဒီေျပာင္းလဲမႈမွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲမႈဘက္ကုိ အားသားရေလေအာင္ လူတုိင္း
၀ုိင္း၀န္း ထိန္းသိမ္း ၾကရမယ္လို႔ မစပ္စု ခံယူထားပါတယ္။
သႀကၤန္ပြဲေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရ တခုျဖစ္တဲ့ တဦးကုိတဦး ေအးေစ ခ်မ္းေစ လုိတဲ့
စိတ္ဆႏၵေတြနဲ႔ ေရပက္ဖ်န္း ကစားၾကတဲ့ ႐ုိးရာ ဓေလ့ တခုမွာ မစပ္စုေျပာခဲ့သလုိ
သေျပခက္နဲ႔ ေရပက္၊ ေငြဖလားနဲ႔ ေရေလာင္း တာကေန ေျပာင္းလဲ တုိးတက္လာေတာ့
ေရခပ္ေနစရာ မလုိေအာင္ အဆင္သင့္ ေရပုိက္ေတြနဲ႔ ပက္ဖ်န္းလာၾကတဲ့ အေနအထား
ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ဒီမွာ မစပ္စု မွတ္မိတာေလးတခုက ၁၉၉၀ နားကို နီးကပ္လာတ့ဲ
ကာလေတြက သႀကၤန္လည္တဲ့ ကားေတြ၊ လူေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြ အေၾကာက္ႀကီး ေၾကာက္ရတဲ့
ပလပ္စတစ္ထဲမွာ ေရထည့္ထားတဲ့ ေရပူေဖာင္း၊ ႏုိ႔ဆီခြက္ထဲမွာ ေရထည့္ထားတဲ့
လူေတြအေခၚ “ခြက္စုတ္” ဆုိတဲ့အရာေတြ မင္းမူစုိးမိုးလာခဲ့ခ်ိန္မွာေတာ့
သႀကၤန္ေရဟာ တဦးနဲ႔ တဦး ေအးေစခ်မ္းေစ ဆုိတဲ့အရာ မသက္ ေရာက္ဘဲ အင္မတန္
ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့၊ တဦးကုိတဦး နာေစက်င္ေစဆုိတဲ့ အရာ
သက္ေရာက္သြားခဲ့တာပါ။
ဒီထက္ ေျပာင္းလဲ တုိးတက္လာေတာ့ မီးသတ္ပိုက္၊ ကားေရေဆးတဲ့ ဂန္းေတြနဲ႔ကအစ
ဖ်န္းပက္တာမဟုတ္ဘဲ ထိုးပက္ၾကတဲ့ တုိးတက္လြန္းေသာ သႀကၤန္ကာလတခုကုိ ေရာက္လာ
ျပန္ပါေလေရာ။ ေရပက္ခံတဲ့ လူေတြရဲ႕ အသားေတြ စုတ္ျပတ္သတ္၊
ေက်ာေတြ ေအာင့္ေနေအာင္၊ ေရပက္ခံကားေပၚ ပါလာတဲ့ ႀကီးငယ္မေရြး ကားေပၚကေန ၀႐ုန္းသုန္းကား ဆင္းေျပးရတဲ့ အေနအထား ေရာက္ေအာင္၊ ဒီအထဲ ေရပက္ရင္း အေခ်ာင္သမား၊ လက္သရမ္းတဲ့ ေယာက်္ားသားေတြရဲ႕ ရန္က ေၾကာက္ရ ေသးတဲ့ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ကလည္း သႀကၤန္ကုိ အ႐ုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ေစတဲ့ အရာထဲမွာ တခုအပါအ၀င္ပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ ႐ုိက္ပြဲ၊ ႏွက္ပြဲေတြကေတာ့ ေနရာအႏံွ႔ေပါ့။ ေပါခ်င္းေသာခ်င္း အရက္ေသစာေတြ အၾကား မထိန္းႏုိင္မသိမ္းႏုိင္ မူးၾက၊ ႐ူးၾက၊ ကြဲၾက၊ ၿပဲၾကတဲ့ အျဖစ္ေတြကို ႏွစ္တုိင္း အခုအခ်ိန္အထိ မၾကားခ်င္မွ အဆံုး ျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ေက်ာေတြ ေအာင့္ေနေအာင္၊ ေရပက္ခံကားေပၚ ပါလာတဲ့ ႀကီးငယ္မေရြး ကားေပၚကေန ၀႐ုန္းသုန္းကား ဆင္းေျပးရတဲ့ အေနအထား ေရာက္ေအာင္၊ ဒီအထဲ ေရပက္ရင္း အေခ်ာင္သမား၊ လက္သရမ္းတဲ့ ေယာက်္ားသားေတြရဲ႕ ရန္က ေၾကာက္ရ ေသးတဲ့ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ကလည္း သႀကၤန္ကုိ အ႐ုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ေစတဲ့ အရာထဲမွာ တခုအပါအ၀င္ပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ ႐ုိက္ပြဲ၊ ႏွက္ပြဲေတြကေတာ့ ေနရာအႏံွ႔ေပါ့။ ေပါခ်င္းေသာခ်င္း အရက္ေသစာေတြ အၾကား မထိန္းႏုိင္မသိမ္းႏုိင္ မူးၾက၊ ႐ူးၾက၊ ကြဲၾက၊ ၿပဲၾကတဲ့ အျဖစ္ေတြကို ႏွစ္တုိင္း အခုအခ်ိန္အထိ မၾကားခ်င္မွ အဆံုး ျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
“အရင္က သႀကၤန္ဆုိတာ ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ တဦးနဲ႔တဦးကုိ ခ်စ္ၾကည္ႏူးေစတဲ့
ပရဟိတ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ စခဲ့တဲ့ သႀကၤန္ေလ။သူမ်ားကုိ ေကၽြးမယ္၊ သူမ်ားကုိ
ေအးေစမယ္ ခ်မ္းေစမယ္၊ ၾကည္ႏူးေစမယ္။ စၿပီးေတာ့ သႀကၤန္ကုိ ဆင္ႏႊဲကတည္းက
ပရဟိတ စိတ္နဲ႔သြားတာ။ အခုဟာက အဲဒီလုိမဟုတ္ဘူး။ ဒီသႀကၤန္ကုိ ခုတုံး
လုပ္ၿပီးေတာ့ ရွိတဲ့ အတၱေတြ အကုန္လုံးကုိ မီးၿပိဳင္းၿပိဳင္းနဲ႔
ဟုန္းဟုန္းေတာက္မွ်ကုိ သႀကၤန္တြင္းမွာ ေလာင္ကၽြမ္းကုန္ၾကတယ္။
မူးပစ္လုိက္မယ္၊ ေသာက္ပစ္လုိက္မယ္၊ ရမ္းကားလုိက္မယ္၊ ကပစ္လုိက္မယ္၊ ေအာ္
ဟစ္ပစ္လုိက္မယ္၊ ေနာက္ဆုံး ဘာျဖစ္လာလဲဆုိေတာ့ ႐ုိက္ပစ္လုိက္မယ္၊
သတ္ပစ္လုိ္က္မယ္ အထိေပ့ါ။ မိန္းကေလးေတြ အေပၚမွာလည္း ေစာ္ကားပစ္လုိက္မယ္ …
ဒီလုိေတြ အကုန္ျဖစ္ကုန္တာ ဒါေတြဟာ ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံေရး ပင္စည္ ပင္မေတြပဲ။
ႏုိင္ငံေရးသေဘာအရ ဘယ္လုိျဖစ္ကုန္ၾကလဲ ဆုိေတာ့ လူေတြမွာက ဖိႏွိပ္မႈေတြ
မ်ားလာေတာ့ ထြက္ေပါက္ေတြ ရွိခ်င္လာတယ္၊ အေစာ္ကား ခံလာရတာေတြ မ်ားေတာ့
႐ုိင္း႐ုိင္းေျပာရရင္ ကုိယ္ကေန ျပန္ေစာ္ကား လာခ်င္ၾကတယ္” လုိ႔
အမ်ိဳးသားစာေပဆုရ မႏၱေလးသား စာေရးဆရာ ဆူးငွက္က သူ႔ရဲ႕ အျမင္ကုိေျပာပါတယ္။
ဒီလုိ ေပါက္ကြဲသံစဥ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ျမန္မာ့႐ုိးရာသႀကၤန္ကုိ
လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ အရင္ သႀကၤန္ရဲ႕ အႏွစ္သာရေတြျဖစ္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကုိ
လုပ္ခြင့္ မရလာတာေတြေၾကာင့္ မဟုတ္တဲ့ဘက္၊ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကုိ
ယုိစိမ့္သြားတယ္လုိ႔ ျမင္မိေၾကာင္း ဘေလာ့ဂါ ကုိေနဘုန္းလတ္ကလည္း
သုံးသပ္ပါတယ္။
“လူငယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိျမင္လာလဲဆုိတာ ေျပာဖုိ႔
ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က အုန္းလက္
မ႑ပ္ထုိးၿပီး လူငယ္ေတြ စုၿပီး မုန္႔လုံးေရေပၚလုံးတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔
စတုဒီသာေကၽြးတယ္။ ဒီလုိ အေလ့အထေတြ ရွိတယ္။ ဒီလုိ မ႑ပ္ေတြထုိးၿပီး
လူစုလူေ၀းနဲ႔ လုပ္တဲ့ အရာေတြကုိ ေနာက္ပုိင္းမွာ အစုိးရက တားျမစ္ လာတာေတြ
ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ မ႑ပ္ဆုိရင္ မ႑ပ္အႀကီးႀကီးေတြ ခ်ည္းပဲ ရွိလာတယ္။
အစုိးရအေနနဲ႔ လုံၿခံဳေရး အေၾကာင္း ျပၿပီးေတာ့ တားျမစ္ပိတ္ပင္ ခဲ့တာေတြ
လုပ္ခဲ့လုိ႔ လူငယ္ေတြက တျခားဘက္ေတြကို လမ္းလြဲသြားတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ဒီလိုမ်ိဳးေတြ ျပန္ၿပီးေဖာ္ေဆာင္ဖုိ႔ လုိမယ္ ထင္ပါတယ္” လုိ႔ သူက ဆုိပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ဒီေဂ် သႀကၤန္ေခတ္ ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ေျပာင္းလဲ
တုိးတက္မႈတခုျဖစ္တဲ့ သႀကၤန္မ႑ပ္ စင္ျမင့္က ညကလပ္ စင္ျမင့္ တခုလုိ
ေခတ္သမီးပ်ိဳမ်ားရဲ႕ အတုိ၊ အျပတ္၊ အကြဲ၊ အဟုိက္ေတြနဲ႔၊ အကအလွမ်ားနဲ႔
အၿပိဳင္အဆုိင္ ေဖ်ာ္ေျဖ ဧည့္ခံၾကတဲ့ သႀကၤန္ေခတ္ ကာလကုိ ေရာက္လာခဲ့
ပါေတာ့တယ္။ စစ္အစုိးရလက္ထက္ အင္လ်ားလမ္း၊ တကၠသုိလ္ ရိပ္သာလမ္းဆုိတဲ့
လူကုန္ထံ အသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ႔ ဆုိင္ရာ ပုိင္ရာေတြရဲ႕ သားေတြသမီးေတြ
ပုိင္ဆုိင္တဲ့ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြက တစတစ အစျပဳလုိ႔လာတာ စနစ္ေျပာင္းလုိ႔
ဒီမုိကေရစီ ေခတ္သစ္ကုိ ေရာက္လာေလေတာ့ အကုန္ ပြင့္လင္းျမင္သာ ထင္သာေတြ
ျဖစ္ကုန္ၾကတာ ေနာက္ဆုံးမွာ သႀကၤန္မ႑ပ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္မွာ ေအးေအးေဆးေဆး
အနားယူလုိ႔ရတဲ့ အခန္းေတြေတာင္ ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ လာၾကတယ္ဆုိပဲ။
မူးယစ္ေဆး၀ါးေတြကုိ လုိအပ္သလုိ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကား သုံးစြဲႏုိင္တဲ့
အခ်ိန္အခါလုိ႔
လည္း အမ်ားက ဆုိလာၾကပါတယ္။
လည္း အမ်ားက ဆုိလာၾကပါတယ္။
“မိန္းကေလးေတြ ကုိယ္ႏိႈက္ကလည္း ဒီအခ်ိန္မွာ ငါတုိ႔ တေလွ်ာက္လုံး
ေျခတလွမ္း ကုေဋတသန္းနဲ႔ ေနလာခဲ့တာေတြ ဖြင့္ခ်လုိက္မယ္။ ဒီအေပၚ
ေရာက္သြားတာနဲ႔ ငါတုိ႔အိမ္ရဲ႕ အုပ္ထိန္းမႈနဲ႔ လြတ္သြားၿပီ၊ ဒီအေပၚမွာ
လုိင္စင္ရ ထင္သလုိ ေနလုိ႔ရတယ္။ ဆုိေတာ့ အရက္ကလည္း လုိင္စင္ရ၊
မူးယစ္ေဆး၀ါးလည္း လုိင္စင္ရ၊ သမီးရည္းစားအတြဲ ကလည္း လုိင္စင္ရ၊ အကုန္လုံးက
လုိင္စင္ရ ျဖစ္ကုန္တာ” လုိ႔ စာေရးဆရာ ဆူးငွက္က ေျပာပါတယ္။
လက္ဘက္ရည္ဆုိင္ ယဥ္ေက်းမႈကေန ဘီယာဆုိင္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေျပာင္းလာတဲ့ေခတ္၊
အရက္ဘီယာက ေရသန္႔ဗူးထက္ ေစ်းေပါေနတဲ့ ေခတ္၊ ေနရာတုိင္း ၀ယ္လုိ႔ရေနတဲ့
ေခတ္မွာ ဒါေတြကုိ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ လုပ္မယ္ဆုိရင္လည္း ျမန္မာ့႐ုိးရာ
သႀကၤန္ရဲ႕ အခုလုိအ႐ုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္မႈကုိ ေလ်ာ့ပါးေစလာႏုိင္တယ္လုိ႔
ကုိေနဘုန္းလတ္က ဆုိပါတယ္။
“လူငယ္ေတြ ေသာက္ၿပီးေတာ့ မူးေနရင္ ႏုိင္ငံေရး စိတ္မ၀င္စားရင္
ေကာင္းတာပဲဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳးနဲ႔ အစုိးရက ဒါမ်ိဳးေတြကုိ ေဖာေဖာသီသီ ရေအာင္
ခြင့္ျပဳထားတဲ့့ အေနအထားမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ သႀကၤန္တြင္းမွာ
ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ရန္ျဖစ္တာေတြ၊ မိန္းကေလးေတြ အရွက္သိကၡာ မဲ့တာမိ်ဳးေတြဟာ
ျမန္မာ မိန္းကေလးေတြဟာ အဲဒီလုိ အရက္ေတြဘာေတြ ၀င္သြားတဲ့အခါမွာ အသိစိတ္
အကုန္လုံး ေပ်ာက္ၿပီး ပုိဆုိးသြားတယ္လုိ႔ ျမင္တယ္။ ေနာက္ဆုံး မ႑ပ္ေတြမွာ
စပြန္ဆာ ေပးတာေတြကလည္း ဒါေတြပဲ မ်ားတယ္ေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ အရက္ကုိ
မေၾကာ္ျငာရဘူးဆုိတဲ့ အခါက်ေတာ့ PH 7 လုိလုိ ဘာလုိလုိနဲ႔ စီးပြားေရး
သမားေတြက လွည့္စားၿပီးေတာ့ ေၾကာ္ျငာတယ္။ အစုိးရ ဘက္ကလည္း မသိခ်င္
ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ခြင့္ျပဳေနတာေတြ ရွိေနတာကုိး။ သႀကၤန္မွာ အဲဒီ အရက္ေသစာနဲ႔
ပတ္သက္တာကုိ ျပန္ၿပီး ထိန္းႏုိင္ကြပ္ႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါေတြဟာ အရမ္းႀကီး
ေပ်ာက္သြားမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သႀကၤန္ဟာ ဒီထက္ပုိ ဆုိးမလာဘဲနဲ႔
အခုလုိ အ႐ုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္မယ့္ အရာေတြ နည္းနည္း ေလ်ာ့သြားမယ္လုိ႔
ျမင္ပါတယ္” လို႔ သူက ဆက္ေျပာတယ္။
သႀကၤန္နားနီးလာၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြ အေနနဲ႔ ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈကုိ
ထိန္းသိမ္းဖုိ႔၊ သ႐ုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈ သႀကၤန္ မျဖစ္ေစဖုိ႔ တုိက္တြန္း
ႏႈိးေဆာ္စာေတြက ခါေတာ္မီ ထြက္လာခဲ့ေပမယ့္လည္း သႀကၤန္တြင္းမွာေတာ့
ဒီစည္းကမ္းခ်က္ ေတြလည္း သႀကၤန္ေရထဲ ေမ်ာပါကုန္ၾကတာ ထုံးစံပါပဲ။
ဒီလုိ အေနအထားေတြ ေရာက္လာရတာဟာလည္း သက္ဆုိင္ရာ ေဒသ အာဏာပုိင္ေတြအေပၚ အမ်ားႀကီး မူတည္ပါတယ္လုိ႔ ဆရာ ဆူးငွက္က သုံးသပ္ပါတယ္။
“ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ဆုိတဲ့ တကယ့္ တာ၀န္အရွိဆုံး မ႑ပ္ကေတာင္မွ သိန္းေပါင္း ၁၆၅၀
အကုန္ခံၿပီးေတာ့ အဆုိေတာ္ေတြ တီး၀ုိင္းေတြ ငွားမယ္၊ ဒီပုိက္ဆံေတြသည္
က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ပုိက္ဆံေတြ၊ စစ္မွန္ေသာ ၿမိဳ႕လူထု အမ်ားစုက ယဥ္ေက်းေသာ
သႀကၤန္ကုိ အလုိ ရွိတယ္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔က အလုိမရွိဘူး။ သူတုိ႔ေျပာေနတဲ့
ျပည္သူ႔အသံတုိ႔ ျပည္သူ႔ ဆႏၵတုိ႔ဆုိတာက ဘယ္ေရာက္သြားတာတုန္း။ ဒီေတာ့ ေခါင္က
မုိးမလုံတဲ့ ကိစၥကုိး။ တကယ့္႐ုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေဖာ္ထုတ္မယ့္ မ႑ပ္ေတြ
ဆယ္လုံးမကဘူး။ အလုံးတရာ သူတုိ႔လုပ္ႏုိင္တယ္။ အဆုိေတာ္ တေယာက္ကုိ
သိန္းရာနဲ႔ခ်ီပဲ ေပးမယ္၊ အရင္က သႀကၤန္မ႑ပ္၊ သံခ်ပ္ေတြ ျပန္လုပ္မယ့္
သူေတြကုိ သိန္း ၄၀၊ ၅၀ ထုတ္ေပးဖုိ႔ ၀န္ေလးတယ္။ သူတုိ႔ကလည္း ဒီအခ်ိန္မွာ
အာဏာဆုိတဲ့ အတၱေပါ့။ ဒီအခ်ိန္မွာ ငါတုိ႔ လူတြင္က်ယ္ လုပ္မယ္။ ငါတုိ႔
အေပၚစီးက ေနမယ္။ ငါတုိ႔ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ အဆုိေတာ္၊ မင္းသား၊ မင္းသမီးကုိ
ၾကည့္မယ္။ သံဆူးႀကိဳးေတြခတ္၊ ေကာ္ေဇာနီေတြ ခင္းထားၿပီး မိသားစုလုိက္ ေရွ႕က
အပူ အေအးေတြနဲ႔ ခံစားၾကေတာ့မွာေလ။ သူတုိ႔ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ မင္းသမီး
ေပါင္တုိနဲ႔ ၾကည့္ရတယ္ဆုိတာမ်ိဳး ျဖစ္ကုန္ၾကတာကုိး” လို႔ မႏၱေလး
သႀကၤန္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
ရန္ကုန္သႀကၤန္ကေတာ့ ဒီေဂ်သႀကၤန္ ျဖစ္သြားၿပီဆုိေတာ့ အဆုိေတာ္၊
သ႐ုပ္ေဆာင္ အမ်ားစုဟာ သႀကၤန္ ကာလ ေရာက္ၿပီဆုိရင္ သိန္းရာနဲ႔ခ်ီ ေပးႏုိင္တဲ့
နယ္ၿမိဳ႕ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြဆီ အေျပးအလႊား သြားေရာက္ ေဖ်ာ္ေျဖၾကရတာပါ။
ဒီမွာ အဆုိေတာ္ဆုိလုိ႔ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ဆုိသလုိ အမ်ိဳးသား အဆုိေတာ္၊
သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြထက္ အမ်ိဳးသမီး အဆုိေတာ္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကုိ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြက
ေခၚယူဖုိ႔ ပုိစိတ္၀င္စားၾကတယ္လုိ႔ အႏုပညာ အသုိင္းအ၀ုိင္းက ေျပာတာ မစပ္စု
အမွတ္ရမိပါတယ္။
တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေနတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာေတာင္ သႀကၤန္ကာလ ဆုိရင္ ႐ုိက္ပြဲ
ႏွက္ပြဲေတြက ႐ိုးရာမပ်က္ဆုိေတာ့ အခုလုိ လႈပ္လႈပ္လႈပ္လႈပ္ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ
ေရာက္ရွိလာေတာ့မယ္ သႀကၤန္အခါသမယကုိ ဆူပူအၾကမ္းဖက္ခ်င္သူေတြက ပစ္မွတ္
တခုအျဖစ္ ထားလာမွာ စုိးရတဲ့အတြက္ ႐ုိး႐ုိးရန္ပြဲကေန အဓိက႐ုဏ္းဘက္ကုိ
ေရာက္သြား ေစႏုိင္တာေၾကာင့္ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ရန္ပြဲေတြ မျဖစ္ၾကဖုိ႔နဲ႔
တကယ္လုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေဘးက လူေတြက ဒီရန္ပြဲမွာ မပါ၀င္ဘဲ
၀ုိင္၀န္း ထိန္းသိမ္းၾကဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ကိုေနဘုန္းလတ္က
တုိက္တြန္းလုိ္က္ပါတယ္။
ဘႀကီးမိုးလို႔ အမ်ားေခၚၾကတဲ့ စာေရးဆရာ ေမာင္မုိးသူကလည္း သႀကၤန္မွာ
အေပ်ာ္အပါး ဆုိတာထက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္တာ ဘုရားသြားေက်ာင္းတက္ စတဲဲ့
ယဥ္ေက်းမႈဘက္ကုိ ႏႊယ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ ပုိလုပ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ထိန္းသိမ္းရာလည္း
က်မယ္ အႏၱရယ္လည္း ကင္းမယ္လုိ႔ သူ႔အျမင္ကုိ ေျပာပါတယ္။
ကဲ … ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွာ ေရာက္ရွိလာေတာ့မယ္ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕
ႏွစ္သစ္ကူးသႀကၤန္ပြဲေတာ္ႀကီးကုိ လူသား အားလုံး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ျဖတ္သန္းႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳလုိက္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment