Tuesday, October 8, 2013

ယာဥ္ထိန္းရဲ႐ံုးမွ အမႈေဟာင္း ရွစ္သိန္းေက်ာ္ကို ပယ္ဖ်က္ေပးလုိက္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ျခင္းႏွင့္ဆုိင္ေသာ ႏွစ္ေဟာင္းမွ အေရးမယူရေသး ဘဲ ေႂကြး က်န္ေန သည့္ ရဲမႈရွစ္သိန္းေက်ာ္ကို ပယ္ဖ်က္ေပးလိုက္ေၾကာင္း အမွတ္ (၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴး႐ုံးမွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ေျပာသည္။

ႏွစ္ေဟာင္းေႂကြးက်န္ေနေသာ ရဲမႈသည္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွစတင္ကာ၂၀၁၂ခုႏွစ္ မတ္လအထိ က်န္ေနေသးသည့္ အမႈမ်ားကို ပယ္ဖ်က္လိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လေနာက္ပိုင္း အမႈမ်ားကိုသာ အေရးယူတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းရဲမႈမ်ားသည္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ ယေန႔အထိ အမႈေပါင္း ကိုးသိန္းေက်ာ္ရွိရာတြင္ ရွစ္သိန္းေက်ာ္ကို ေလွ်ာ့ေပးလိုက္သည့္အတြက္ ႏွစ္သိန္းနီးပါး က်န္ရွိေနေသး သည္။

“ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံေရးအစီအစဥ္အရ ေနာက္ပိုင္းမွာ ႏွစ္ေဟာင္းေႂကြးက်န္ေတြက်န္ေနတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လက္လြဲၿပီးမွ အဆင့္ဆင့္ေရာင္းသြားတာက်ေတာ့ သူ႔လက္ထက္မွာ က်ဴးလြန္တာ မဟုတ္ဘူး။ တျခားလက္ထက္မွာ က်ဴးလြန္တာရွိတဲ့အတြက္ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္တယ္”ဟု ဒု-ရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အဆိုပါ ရဲအမႈမ်ားသည္ ရပ္မ်ဥ္းေက်ာ္ျခင္း၊ မီးနီျဖတ္ျခင္း၊ လမ္းေျပာင္းျပန္ ေမာင္းျခင္း၊ ျဖဴနီၾကား ရပ္ျခင္းႏွင့္ ႏွစ္ထပ္ ရပ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။

“တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ရဲမႈကို လက္ေျပာင္းလက္လြဲလုပ္ၿပီးမွ ကညနမွာ သြားမစစ္ျဖစ္တာလည္း ပါတယ္။ အရင္က ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံေရး အစီအစဥ္အရ အျမန္ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ရဲမႈကိုလာၿပီး မစစ္ဘဲနဲ႔ သက္တမ္းတိုးေပးခဲ့တဲ့ အေျခအေနလည္း ရွိတယ္”ဟု ဒုရဲမွဴးႀကီးလင္းထြဋ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အငွားယာဥ္ေမာင္း အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက “ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မမိတဲ့အမႈဆိုတာ မရွိဘူး။ လိုင္စင္လုပ္ရင္ အမႈေတြအားလံုး ေပၚတာဘဲ။ တခ်ိဳ႕ေအာက္ေျခမွာ မိတယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူလုပ္လိုက္တယ္။ အဲဒါနဲ႔အမႈက ၾကာသြားတယ္။
ေျဖေလွ်ာ့တယ္ဆိုတာ အမႈကို မမိေတာ့လို႔”ဟု သူ႔အျမင္ကို ေျပာသည္။

ယာဥ္အုိေဟာင္းမ်ား ဖ်က္သိမ္းၿပီး အစားထုိးလဲလွယ္သည့္ စီမံခ်က္ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ၂၅ ရက္တြင္ စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္စည္းကမ္း မလိုက္နာသည့္ ယာဥ္မ်ားအား အဖြဲ႕၁၀ ဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းကာ အေရးယူမ်ားကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမွစတင္ကာ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး မ်ဥ္းၾကားတြင္ အရွိန္ေလွ်ာ့မေမာင္းသည့္ ယာဥ္မ်ားကိုလည္း အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ ေၾကညာၿပီးျဖစ္သည္။
 Mizzima

No comments:

Post a Comment