Tuesday, July 8, 2014

ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားကို ပညာသင္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္တိုးျမႇင့္မည္

ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားတြင္ ၂၀၁၅-၁၆ ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ ပညာသင္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ တိုးျမႇင့္သင္ၾကားေပး သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေဇာ္မင္းေအာင္က ဇူလိုင္ ၇ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ပညာေရး ျမႇင္႔တင္မႈ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ ပြဲတြင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

“အေျခခံပညာက႑မွာ အဓိကလိုအပ္ေနတဲ႔ ပညာေတြရဲ႕အရည္အေသြးျမႇင့္တင္ခ်င္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးေကာလိပ္ေတြကို အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြရဲ႕ ေၾကးမံု အသြင္ ျဖစ္ေစလိုပါတယ္”ဟု ဒု-၀န္ႀကီး ေျပာသည္။


ပညာေရးတကၠသိုလ္ႏွင့္ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားကို ေပါင္းစပ္၍ ဆရာအတတ္သင္ပညာဦးစီးဌာန ဖြဲ႔စည္းၿပီးေနာက္ အဆိုပါဦးစီးဌာနေအာက္ရွိ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားတြင္ ပညာသင္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္တိုးျမႇင့္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ပထမဦးစြာ ပညာေရးေကာလိပ္ မ်ားထဲမွ ေကာလိပ္ေၿခာက္ခုကို တိုးျမႇင့္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ေကာလိပ္မ်ားကို ဒီဂရီေကာလိပ္မ်ားအျဖစ္ ျမႇင့္တင္မည္ျဖစ္သည္။

ဖြဲ႔စည္းသြားမည့္ ဆရာအတတ္သင္ ပညာဦးစီးဌာနမွစီမံခန္႔ခြဲေရး၊ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေရး၊ စီမံကိန္းႏွင့္ သုေတသန လုပ္ငန္း စသည္တို႔တြင္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟုလည္း ဒု- ၀န္ႀကီးက ဆိုသည္။

ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားတြင္ ႏွစ္ႏွစ္တုိးျမႇင့္သင္ၾကားမည့္ သင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းမ်ားတြင္ ပညာေရးဘာသာရပ္မ်ားအျဖစ္ ပညာေရးသေဘာတရား၊ ပညာေရး စိတ္ပညာ၊ သင္ၾကားျပသနည္း စသည့္ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သခ်ၤာ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ၊ သမိုင္း၊ ပထ၀ီ၊ လူမႈေရးဘာသာရပ္မ်ား၊ စာေပဘာသာရပ္မ်ား၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘာသာရပ္မ်ားအျပင္ ကာယပညာ၊ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတ၊ စိုက္ပ်ိဳး ေရး၊ စက္မႈ၊ လက္မႈႏွင့္ အိမ္တြင္းမႈဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားေပးႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာက႑ာအလိုက္ ပညာရွင္မ်ားႏွင္႔ ပူးေပါင္း၍ ေရးဆြဲေနၿပီျဖစ္သည္။

အေျခခံပညာအဆင့္ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ဆရာ၊ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြးစံႏႈန္း ျမင္႔မားေစရန္ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားမွ ပညာသင္ႏွစ္မ်ားကို ႏွစ္ႏွစ္ထပ္မံတိုးျမႇင့္ ျခင္းျဖစ္သည္။
တိုးျမႇင့္သည့္ ပညာသင္ႏွစ္ တတိယႏွစ္တြင္ ဒီဇင္ဘာမွ မတ္လအထိလည္းေကာင္း၊ ၾသဂုတ္လမွ ႏို၀င္ဘာလအထိ လည္းေကာင္း ပညာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ တိုးျမႇင့္ထားၿပီး ဧၿပီလႏွင္႔ ေမလကို Vacation (ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္အားလပ္ရက္) ကာလအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး ဇြန္လမွ ဇူလိုင္လအထိ လက္ေတြ႔တန္းျပေလ႔က်င္႔မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အဆိုပါပညာသင္ႏွစ္မ်ားအတြင္း ပညာေရးေကာလိပ္အလိုက္ အရည္အေသြးထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕မ်ားကို ဖြဲ႕စည္း၍ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားလည္း ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။

Mizzima

No comments:

Post a Comment